Hej på er!

Håller på att dränera om huset med pordränskivor och nya rör då den befintliga dräneringen inte riktigt fungerat som den ska. Har dykt upp en del frågor som jag hoppas experterna här på forumet kanske kan svara på

sockeln på huset ser lite halvdant ut. misstänker att det bör åtgärdas innan skivorna åker upp. En del gammalt virke efter gjutning finns kvar halvt ingjuten i sockeln och även en en massa små utstickande delar som liknar defekter av gjutningen då de är på olika höjd och har väldigt varierad storlek/tjocklek Lättast vore att knacka bort dessa, men vill inte underminera husgrunden. Hur ska jag åtgärda detta på bästa sätt ?

Grävd dräneringsränna längs hussockel med ojämn betong och gammalt virke.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skadad hussockel med gammalt virke och ojämnheter efter gjutning under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Grävd grund vid hus med ojämn betongsockel och rester av gammalt virke.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


har även lite funderingar kring hur man på bästa sätt får till inner/ytterhörn med täcklisten? Pordrän skriver inget om detta i monteringsanvisningen

Tack på förhand
 
  • Grävd grund med synliga ojämnheter och utstick i betongfundamentet nära spade och jord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.