En dum fråga kanske, men kan man dra en dräneringsslang rakt ut i marken utan att ansluta den till en stenkista eller liknande och ändå få den att fylla en funktion?

Tanken är att gräva ner en slang framför ingången till en jordkällare. Vi pratar alltså om en längd av max tre meter och marken runt omkring består till stor del av sten...
 
Är ingen expert inom området, men i mina öron/ögon låter de inte som en god idé..
 
Slangen kommer antagligen täppas igen rätt så snart. Om du ändå gräver ner en slang så är det ju inte mycket extra jobb att göra enmindre stenkista.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.