Vår nyköpta tomt har redan en gräsmatta eftersom det är en del av en befintlig stor tomt som styckats av.

Problemet är att på stora delar av tomten är det riktigt blött, även flera dagar efter regn upphört. Marken är lera och det kan väl förklara det hela misstänker jag.

Hur löser man dränering? Rullar man upp mattan i sektioner och gräver ned dräneringsrör med viss lutning mot det rejäla dike som löper längs ena långsidan av tomten? Eller krävs det mer radikal grepp, typ lager med grus under gräset???

Jag är helt rudis på detta - kom med tips!!


Mats
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.