20 380 läst ·
20 svar
20k läst
20 svar
Dränering Tegelrör
Nu är det bestämt.. Blir utbytt till plaströr, ska bara hitta grävare. Tyvärr blev ju det inte så djupt grävt med grävaren som tyckte vi skulle behålla tegelrören, så blir o hitta en grävare i Västerås + att det blir att byta brunnen..
Mer jobb och mer utgifter.. Det är kul med hus.. =)
Mer jobb och mer utgifter.. Det är kul med hus.. =)
Ja, det beror ju på omständigheterna hur mycket dräneringsbehovet är. Det finns ju gamla hus utan dränering som inte har fuktproblem.
Men det är bara dumt att inte lägga ny dränering idag om man ändå håller på och gräver som jag sade tidigare.
Men det finns ju inget som hindrar att TS låter tegelrören ligga kvar och lägga nya dräneringsrör utanför om de vill ha dom kvar.
Mina egna tegelrör ligger f.ö. kvar vid sulan (dock väldigt mycket huller om buller) med den nya dräneringen utanför, funktionen obefintlig.
Men det är bara dumt att inte lägga ny dränering idag om man ändå håller på och gräver som jag sade tidigare.
Men det finns ju inget som hindrar att TS låter tegelrören ligga kvar och lägga nya dräneringsrör utanför om de vill ha dom kvar.
Mina egna tegelrör ligger f.ö. kvar vid sulan (dock väldigt mycket huller om buller) med den nya dräneringen utanför, funktionen obefintlig.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden