Hej!
Jag håller på med dräneringen. Jag har grävt runt huset och har rak grundmursvägg, alltså ingen utstickande grundsula. Huset ligger på ett kalt berg. På vissa ställen sticker stenarna ut 30 cm från huset som jag inte vågar ta bort. Gör det något om man lägger dräneringsrören 30-35 cm från huset? Går det att göra så? Jag lägger ut lite bilder så ni kan se vad jag menar.
Jag håller på med dräneringen. Jag har grävt runt huset och har rak grundmursvägg, alltså ingen utstickande grundsula. Huset ligger på ett kalt berg. På vissa ställen sticker stenarna ut 30 cm från huset som jag inte vågar ta bort. Gör det något om man lägger dräneringsrören 30-35 cm från huset? Går det att göra så? Jag lägger ut lite bilder så ni kan se vad jag menar.
Hej
Rören brukar ligga en liten bit ut från grunden.
Gräver du för nära ökar sättningsrisken pga fyllnadsmaterialet kanske ramlar ut.
Det viktigaste är att röret ligger under grundsulan i höjd och med fall.
Fredrik
Rören brukar ligga en liten bit ut från grunden.
Gräver du för nära ökar sättningsrisken pga fyllnadsmaterialet kanske ramlar ut.
Det viktigaste är att röret ligger under grundsulan i höjd och med fall.
Fredrik
Klicka här för att svara


