Hej!
Jag håller på med dräneringen. Jag har grävt runt huset och har rak grundmursvägg, alltså ingen utstickande grundsula. Huset ligger på ett kalt berg. På vissa ställen sticker stenarna ut 30 cm från huset som jag inte vågar ta bort. Gör det något om man lägger dräneringsrören 30-35 cm från huset? Går det att göra så? Jag lägger ut lite bilder så ni kan se vad jag menar.
 
  • IMG_5035.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_5036.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_5037.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej
Rören brukar ligga en liten bit ut från grunden.
Gräver du för nära ökar sättningsrisken pga fyllnadsmaterialet kanske ramlar ut.
Det viktigaste är att röret ligger under grundsulan i höjd och med fall.
Fredrik
 
Tack Fredrik. Då blir det bra att jag lägger dem en bit ifrån.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.