eller som kommer ut,fastigheten är belägen i VBG. Om du är entreprenör med expertis är du varmt välkommen att ge dig "tillkänna".
Jag håller på med grävarbete runt mitt hus. Jag bifogar en bild som visar huset från vänstra sidan. Berg som ligger enligt skissen är min verklighet. så att få till ett fall på marken som leder bort vatten kan nog alla förstå bli praktiskt ogenomförbart.
Nu är det så att jag har inte kommit såpass långt så att jag frilagt allt, dock så visar skissen på att det skulle kunna ligga rör framför och bakom huset. Har tagit mig ner på ett par bitar utan att hitta några rör, så jag tror att skissen ljuger lite grand.
Har inte heller frilagt mot framsidan till på huset (höger sida på skissen). MEN om jag får tro skissen så skulle ju berget mer eller mindre ligga i våg nästan hela vägen från bak till fram och sedan snabbt bryta ner till botten av framsidan. Vilken dessutom verkar vara gjuten betudligt längre ner i marken..
Nu börjar ju jag fundera... Jag har läst på en del om hur man ska lägga rör, med avseende på fall osv. och ja, jag kan ju se i en perfekt värld hur detta skulle genomföras, men om man tittar på min skiss kan man ju börja undra. Är det någon som har erfarenhet av liknande dränering?
Skulle vara oerhört uppskattat med idéer och kommentarer...