Undrar lite hur ni har resonerat vg dränering runt huset? Jag känner mig lite kluven för hur man ska göra.
Å ena sidan är vårt hus bra placerat eftersom marken sluttar från huset. Samtidigt så är det ju en torpargrund och vi har inte kunnat gå ner under huset för att titta. Nu är det kanske inte så sannolikt att det finns fukt eftersom huset varit oisolerat fram tills helt nyligen. Vi har dessutom flera fungerande kakelugnar som hjälper till att torka upp under huset, och vi ska fixa de ventiler som är trasiga så snart vi kan.
Det finns ju trots allt en risk med att börja dränera o gräva djupt, och frågan är om det är lite 'overkill' att göra en riktig dränering? Vad tror ni om en halvmesyr att ha grus runt huset men inte göra en hel dränering ???