Hej!
Vad säger dräneringsexperter om det här, vi bor i ett radhus byggd -78 som står på betongplatta, vi bor i gaveln som ligger något högre än resten av husen pga en lätt lutning i terräng.
Jag grävde för att se hur grunden ser ut och fann dräneringsrör i skicket som bilderna visar. Jorden är väldigt jordblandad kan detta orsaka problem? Tomten lutar mot huset förutom på framsidan. Grävplatsen är vid skyffeln på bild två.
Tack på förhand.
Vad säger dräneringsexperter om det här, vi bor i ett radhus byggd -78 som står på betongplatta, vi bor i gaveln som ligger något högre än resten av husen pga en lätt lutning i terräng.
Jag grävde för att se hur grunden ser ut och fann dräneringsrör i skicket som bilderna visar. Jorden är väldigt jordblandad kan detta orsaka problem? Tomten lutar mot huset förutom på framsidan. Grävplatsen är vid skyffeln på bild två.
Tack på förhand.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Du tror inte att det är problem när det regnar eftersom det lutar mot huset?Du kan ju gräva och lägga en duk som leder bort från huset.Hur ser det ut på insidan?J Jha_ skrev:Hej!
Vad säger dräneringsexperter om det här, vi bor i ett radhus byggd -78 som står på betongplatta, vi bor i gaveln som ligger något högre än resten av husen pga en lätt lutning i terräng.
Jag grävde för att se hur grunden ser ut och fann dräneringsrör i skicket som bilderna visar. Jorden är väldigt jordblandad kan detta orsaka problem? Tomten lutar mot huset förutom på framsidan. Grävplatsen är vid skyffeln på bild två.
Tack på förhand.
[bild]
[bild]
Insidan huset ser bra ut om det var det du tänkte på, inga fuktskador än vad jag vet. Röret i marken vet jag inte. Tänker att det kanske är bra att byta mot nytt eftersom jag inte vet hur gammalt det är heller. Det med duk kan vara värt kolla upp.V växelventil skrev:
Är inge bra om regnvatten får rinna in (lutning) in mot huset.J Jha_ skrev:
EPDM-PRE-0300 kan du lägga för har du inga skador inne så skulle jag göra och kolla så inte dräneringsröret är igensatt elle så byter du ut till ett nytt för det ligger inte så djupt med tanke på grävning.
Bra tankar, kommer nog bli byte på den, även lite arbete med marken för att få bort lutning. Är det någon typ av intäckningsgummi EDPM?V växelventil skrev:
Klicka här för att svara