Jag har fått dränerat runt mitt hus förutom en sida där det är gjutet ett altangolvsplatta. Kan man dränera den sidan invändigt? Där är fukt i väggen och det verkar rinna in vatten och bli stående under källargolvet.

Hur gör man i så fall. Var ansluter man dräneringsröret. Till en golv brunn? Bila genom och ansluta till ytterdräneringen? Stenkista?

Dränera runt altanplattan istället o koppla på dom med huset dränerings slang suger vatten upp till 10m se bara till att fallet kommer att stämma med de som ligger där..
Nej inte sten kista om de inte absulut inte finns någon annan väg får man göra så annars pumpa ut de vatten som blir i ett dike kanal istället..

//// Syndikate

Det kommer inte att gå med den terrängen som finns.

Om möjligt måste det göras från insidan :(

Du MÅSTE ju koppla på iaf från bef dränering ute för att bli av med vattnet, vad e de för terräng? Berg, träd, elr bara hemskt ojämt?

En stensatt uppfart. Ganska nygjort.
Neeeej jag tänker inte riva upp, det blir alldeles för dyrt :(

okej, kan tyvärr inte svara på om de gåt att göra något in ifrån, men tycker de verkar märkligt att du har vatten i källaren om du nyligen gjort en dränering skulle då bara vara den kvar vara fukten i betongen då men de ska inte vara så mkt så de rinner. sen har du garanterat kallasfalt på väggen utanför källaren så inget nytt vatten kommer in elr hur va de på dom andra väggarna? va de en entrepenad som gjorde det eller du själv?

Lät en hantverkare göra jobbet. De fick slipa bort tjäran som var på ytterväggarna. Gamla dräneringen var ca 20cm över grundmuren. På den sidan som inte är gjord är där även en sluttning emot. Man ser och jag har även mätt med fuktmätare att golvet blir fuktigare närmre väggen man kommer. Jag tänkte bila upp lite precis intill ytterväggen och se om man kan se om det kommer in nått vatten. Ska fixa med det nu i helgen så nu är den räddad :)

okej de va hemskt hög dränering de! okej jo du får pröva alltid värt ett försök:)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.