O
Hej!

Vi kommer behöva åtgärda följande på vårt garage:

Lokalt på garagets bakre kortsida mot trädgården är marken hög och ansluter mot träpanelen vilket innebär stor risk för fuktskador.
Jag söker efter tips och råd på hur man gör detta på ett bra sätt själv. Runt resten av garaget så är det en "grusram" som kan ses på en av bilderna. Ska jag göra det på denna sidan också? Eller vad är bästa sättet? Ska jag gräva och lägga markduk och sedan singeln på?

Gröna växter och ogräs som växer längs med en garagevägg på bar jord utan synlig grusram.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sida av grönt garage med plankor utan synlig grusram, nära jord och vegetation.
Skapa konto

Utemöbler vid en grön vägg med en "grusram" på marken, fråga om att åtgärda liknande delar vid garage.
Skapa konto

Hej.
Ja, gör precis så. Gräv ur, lägg duk och fyll upp med grus. Låt det gärna vara en avstånd mellan överkant grus och underkant panel på minst 5 cm, om det är möjligt, för att minska fuktpåverkan ytterligare.

• Gilla
order66
  • Laddar…
O
T T.Gustafsson skrev:
Hej.
Ja, gör precis så. Gräv ur, lägg duk och fyll upp med grus. Låt det gärna vara en avstånd mellan överkant grus och underkant panel på minst 5 cm, om det är möjligt, för att minska fuktpåverkan ytterligare.
Tack! Då ska jag planera inför detta!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.