Hej!
Ny på forumet. Vi är nära att lägga bud på ett radhus men jag har funderingar kring dräneringen. Huset är ett gavelradhus i 2 plan + källare, byggt 1975. Källaren är fräsch och nyrenoverad invändigt av fackman efter försäkringsärende, men omdränering har inte gjorts. Fuktmätning har ej utförts men vi noterade ingen lukt på visning.
Nu till frågan: Gaveln på huset ligger direkt mot gemensamma garagelängan. Se bild, aktuell vägg rödmarkerad. Hur går en eventuell dränering till här? Behöver man dränera denna sida och hur går det isåfall till? Behöver man isåfall in i garagen och gräva? Eller kan man förlita sig på garagelängans egen dränering? Eftersom garaget ägs av samfälligheten och nyttjas av ett antal grannar tänker jag att det kan bli en komplicerad historia..
Mvh Erik
Ny på forumet. Vi är nära att lägga bud på ett radhus men jag har funderingar kring dräneringen. Huset är ett gavelradhus i 2 plan + källare, byggt 1975. Källaren är fräsch och nyrenoverad invändigt av fackman efter försäkringsärende, men omdränering har inte gjorts. Fuktmätning har ej utförts men vi noterade ingen lukt på visning.
Nu till frågan: Gaveln på huset ligger direkt mot gemensamma garagelängan. Se bild, aktuell vägg rödmarkerad. Hur går en eventuell dränering till här? Behöver man dränera denna sida och hur går det isåfall till? Behöver man isåfall in i garagen och gräva? Eller kan man förlita sig på garagelängans egen dränering? Eftersom garaget ägs av samfälligheten och nyttjas av ett antal grannar tänker jag att det kan bli en komplicerad historia..
Mvh Erik
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
