2 779 läst ·
23 svar
3k läst
23 svar
Dränera byggnad i fastighetsgräns
Låter som om ni köpt ett hus där ni i efterhand insett att dräneringsbehov föreligger. Dränering är jobbigt, en total slakt av tomten, och i ditt fall extra meckigt med grannar. Därför har du nu kommit hit för att du vill höra att det ”räcker” med rn sida utan att specificera behov eller väntat resultat. När du får realistiska svar på vad dränering faktiskt innebär blir du minst sagt besviken.
Husägande är att se sanningen i vitögat oftare än man faktiskt skulle vilja.
Husägande är att se sanningen i vitögat oftare än man faktiskt skulle vilja.
Karrock
Renoverare
· Västra Götaland
· 1 059 inlägg
Karrock
Renoverare
- Västra Götaland
- 1 059 inlägg
Det är svårt att veta var någon har kört fast när de vänder sig till forumet. En del kan verkligen ingenting, överhuvudtaget*, men med lite lirkande brukar vi kunna vägleda, vi som hänger här frivilligt och hjälper folk. Ibland ballar trådar ur i tjafs mellan forumrävar, men om frågeställaren är hövlig sker det i regel först efter att hjälp har lagts fram. Du inser väl att vi bara vet vad du har beskrivit, och inte vad som i ditt huvud är problemet?P Påvenjunior skrev:
Så från början; dränera kedjehus med carport görs hela tiden. Folk brukar gå med på det eftersom man får "ge" på ena sidan och "ta" på andra. Det hör till hustypen. Tillstånd behöver fås och arbetet samordnas, carportens inventarier behöver flyttas, ytan rivas och sedan återställas efteråt. Handgräva är jobbigt, men inte omöjligt. Med en mindre maskin går det gräva ned sig en meter utanför taket och jobba sig inåt, då med 3m takhöjd.
*edit: vilket är ok. Alla är barn i början osv.
Varför? Du som idiotförklarade mig, men jag vänder mig nog till bygghandeln här hemma istället, det här var totalt värdelöst spenderad tid. Fattar väl att ni inte kan se hur det ser ut utan bilder osv, men att idiotförklara någon hur man gräver är lägre nivå än mina småbarn har, ta en funderare på hur du bemöter någon som ber om hjälp du, ingen som behöver bry sig om regelbrott för jag ska gladeligen lämna den här sidan, tack och hejF fribygg skrev:
Du kallade mej idiot, be om ursäkt.P Påvenjunior skrev:Varför? Du som idiotförklarade mig, men jag vänder mig nog till bygghandeln här hemma istället, det här var totalt värdelöst spenderad tid. Fattar väl att ni inte kan se hur det ser ut utan bilder osv, men att idiotförklara någon hur man gräver är lägre nivå än mina småbarn har, ta en funderare på hur du bemöter någon som ber om hjälp du, ingen som behöver bry sig om regelbrott för jag ska gladeligen lämna den här sidan, tack och hej
Medlem
· Stockholm
· 4 631 inlägg
Jag vet exakt vad TS skall göra då detta är en av mina specialiteter.
/Workingclasshero
/Workingclasshero
Klicka här för att svara