Jag är ute efter några speciella stavar som används vid t.ex stopp i rör. Jag har letat i hela Sverige och kan inte hitta det. Jag tror inte rörmokare använder sånt här i Sverige? men jag har hittat en sida från England där dom har det.

Är det Någon som vet vart man kan får tag på detta i Sverige eller finns det bara i England?

http://www.amazon.co.uk/Silverline-273193-Drain-Rods/dp/B000LFXFGA

Tack på förhand,

Mvh
Niklas

Krilleman
Rörmokarna i sverige (läs jag) har nummret till spolbilen som har all tänkbar utrustning i en bil, suger och spolar med högtryck, kallt eller varmt... Enkelt!

Vad är det för något? Ser ut som någon sorts skarvbar styv rensfjäder?

Det är liknande tältpinnar. Vi ska ha det till att packa plast i ett rör som är 30 meter långt.

Eller kila ned på lokala bygghandeln och handla lite fetare VP-rör för el installationer - Typ 40mm med skarvbitar?

Vi har haft den tanken, men problemet är att vi vill ha det flexibelt, och jag vet inte om ett VP-rör är det? Röret som vi har nu är 60mm.

Röret där ni skall packa plasten är 60mm i dia eller det som ni använder nu är 60mm i dia?

Finns ju VP rör i 20 och 25mm som definiivt är flexibla - Svårt att tipsa utan att exakt veta syftet. Vet iu nte hur böjliga just 40 rören är..

Fick mina Drain rods idag. Tack för tipset på hemsidan Slacker! (axminster.co.uk)

Grymt! Lycka till och hoppas att det funkar som ni tänkt er...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.