Beroende av min villas planering så skulle det vara enklare att dra alla tilluft och frånluftrör nära taket i bostadsdelen och gå igenom taket så nära växlaren som möjligt. Detts kulle innebära att jag måste bygga en liten kanal runt rören, men förövrigt skulle det underlätta väldigt. Finns det några nackdelar? Det borde ju tillockmed vara mindre värmeförlust på frånluften om det kan gå i rumstemp i stället för isolerat på vinden, men det är väll minimal skilnad? Tacksam för åsikter.