Om du sköter dig kan du också bli upptagen i Facebookgruppen med insvängbara krokar!
 
pbengtsson skrev:
Och ändå vet ingen hur man backar med släp och har vett att lägga ut prillan innan man somnar. En svensk bil känns igen genom att bakre spoilern ser ut som man provat sig fram med kärran i mörker var kroken sitter.
Jag backar tills det tar i. Bilar är bruksföremål och lite patina skadar inte. Nackdelen med att ha krok är att fickparkering blir svårare när man inte kan bumpa in i bilen bakom med någon kraft att tala om. Risken är stor att man spräcker moderna plastkofångare.

*franska parkeringar 4-ever*
 
HenrikHuslöse skrev:
Jag backar tills det tar i. Bilar är bruksföremål och lite patina skadar inte. Nackdelen med att ha krok är att fickparkering blir svårare när man inte kan bumpa in i bilen bakom med någon kraft att tala om. Risken är stor att man spräcker moderna plastkofångare.

*franska parkeringar 4-ever*
En svensk bil känns igen genom att främre kofångaren är bucklig efter att klåpare som HenrikHuslöse försökt sig på att backa. Men vi får hoppas du får några körlektioner i födelsedagspresent.
 
Den typen av förare hoppas jag mer ska bli av med kortet och backa på fel sorts bilägare. Respektlöst och idiotiskt, jag hoppas innerligt att inlägget var bara ett dåligt skämt.
 
Ja om någon skulle backa på någon av mina bilar (speciellt firebirden med glasfiberfront) så skulle jag förmodligen göra något som skulle resultera i att jag hamnade i fängelse......
 
> Ja om någon skulle backa på någon av mina bilar...

Parisparkering:
 
  • paris.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har fått lära mig att de kraftiga förstärkningar som krävs för dragkroken sätter deformationszonerna delvis ur spel. Detta oavsett om kroken är fast eller löstagbar.

Erik
 
Avemo skrev:
Jag har fått lära mig att de kraftiga förstärkningar som krävs för dragkroken sätter deformationszonerna delvis ur spel. Detta oavsett om kroken är fast eller löstagbar.

Erik
den enda skillnaden på bilen är ju själva dragbalken. På dom bilar jag monterat krok så har förvisso dragbalken varit lite kraftigare än det som satt där, men man undrar ju om det kan göra så stor skillnad.

Från tidigare diskussioner om detta tycker jag mig ha uppfattat att det är den utstickande delen som är problemet, inte dragbalken.

EDIT: Här är lite info som stödjer din uppgift Avemo: http://www.common.se/chris/whiplash/acceleration.html
 
Redigerat:
HenrikHuslöse skrev:
Jag backar tills det tar i. Bilar är bruksföremål och lite patina skadar inte. Nackdelen med att ha krok är att fickparkering blir svårare när man inte kan bumpa in i bilen bakom med någon kraft att tala om. Risken är stor att man spräcker moderna plastkofångare.

*franska parkeringar 4-ever*

Nu har HenrikHuslöse fastnat på övervakningskameran:

http://www.youtube.com/watch?v=hMqw6gvMzGU
 
HenrikHuslöse skrev:
Jag backar tills det tar i.
Backade runt ett hörn i mörker på vår kundparkering och rakt in i sidan på en SAAB med min stora Explorer. F******N!!!

Vid närmare inspektion hade min fasta dragkrok tagit i backdäcket på SAABen, inte en skråma! d^_^b

Hade kroken träffat dörren hade det dock blivit lite värre.. :|
 
stilofunk skrev:
Nu har HenrikHuslöse fastnat på övervakningskameran:
Tusan också, de sätter verkligen kameror överallt nu för tiden!
 
ClasseClas
En lite uppdatering om beställningen, fick direkt veta att de hade leveranstid på någon av artiklarna jag beställde, men de hade som målsättning att skicka beställningen nu i Fredags. Nu på Söndag eftermiddag kom ett samtal från England där en trevlig dam berättade att den modellspecifika kabelsatsen jag beställt tyvärr var slut och att det skulle ta ett par veckor ytterligare innan de skulle ha den i lager igen, och ville kolla om det skulle medföra nåt problem för mig. I såna fall kunde de erbjuda någon annan kabelsats. Då bilen den ska sitta på väntas först i början av maj tyckte jag inte att det var nåt problem att vänta ett par veckor till. Toppbetyg för kundvård hitills tycker jag, fast än har jag ju inte fått nåt levererat så det är inget definitivt utlåtande :-)
 
Gilbert, har du beställt kroken från England? De har en egen standard på kontakterna...
 
HenrikHuslöse skrev:
Gilbert, har du beställt kroken från England? De har en egen standard på kontakterna...
Japps, de har dubbla 7-poliga istället för 13poligt, en ren 7-polig elsats är däremot identisk för england och övriga europa. De dubbla 7-poliga är faktiskt en smartare tanke än den 13poliga, man behöver aldrig någon adapter med 2x7.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.