4 142 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
Dragit sönder göngorna för inkommabde vatten på tvättmaskinen
Lyckades för en tid sedan dra på anslutningsslangen till tvättmaskinen snett vilket resulterade i att plastgängorna pajade och det går inte att få tätt.
Behöver jag byta hela magnetventilpaketet för att kunna använda maskinen igen? Är en Bosch Classixx 5 som inte är mer än några år så det borde ju gå att hitta delar.
Behöver jag byta hela magnetventilpaketet för att kunna använda maskinen igen? Är en Bosch Classixx 5 som inte är mer än några år så det borde ju gå att hitta delar.
Medlem
· Stockholm
· 4 650 inlägg
Prova gängtejp.
Det finns gängtätning på burk, en smet att droppa på.
Ring närmaste röris och be om hjälp, kan inte kosta många hundra.
Kan du på något sätt tillverka en gummipackning och få hjälp på så sätt?
OM.....det nu skulle börja droppa, vad är konsekvensen av det?
Det finns gängtätning på burk, en smet att droppa på.
Ring närmaste röris och be om hjälp, kan inte kosta många hundra.
Kan du på något sätt tillverka en gummipackning och få hjälp på så sätt?
OM.....det nu skulle börja droppa, vad är konsekvensen av det?
Produkter som diskuteras: "gängtätning"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
Gängorna är så trasiga att det inte går att dra in anslutningsslangen i bott och på så sätt tätar inte gummipackningen. Ska prova en ytterligare vända med gängtejp eller lin när vi kommer till stugan. Eftersom stugan ligger avsides och på en ö så är det billigare att köpa en begagnad maskin än att få ut en rörpulare. 
Hade det bara droppat hade jag kunnat leva med det, men nu sprutar det vatten.
Hade det bara droppat hade jag kunnat leva med det, men nu sprutar det vatten.
Lägg i en extra gummitätning så den bottnar lite tidigare, och använd gängtejp.
Jag utgår ifrån att ni alltid stänger av vattnet med kran på väggen när ni inte är i stugan och nyttjar tvättmaskinen, så det inte kan uppstå vattenskador pga tvättmaskinen när ni inte är där.
Jag utgår ifrån att ni alltid stänger av vattnet med kran på väggen när ni inte är i stugan och nyttjar tvättmaskinen, så det inte kan uppstå vattenskador pga tvättmaskinen när ni inte är där.
Medlem
· Stockholm
· 4 650 inlägg
Är det inte så noga, skaffa en annan slang och dra slangklämma utanpå gängan.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden