Hej!
har ca 30 kvm utbyggt från det gamla huset, den nya grunden är krypgrund med ca 200mm isolering och halva delen har golvvärme...

den del som inte har golvvärme har tendens att bli dragig runt fötterna, och kall när temperaturen söker sig ner till de grader vi haft de senaste vintrarna.
i krypgrunden är det klassiskt byggt med oljehärdad massonite som ligger på tryckade 28x95 som i sin tur är spikade i golvregeln och där över ligger isoleringen, det är tillräckligt utrymma att stå böjd i så man slipper krypa :) som tur är.

har en fundering på att köpa 5cm frigolit och lägga i dubbla lager med förskjutna skarvar, limma alla skarvarna med pu-lim och använda fogskum i ytterkant runt om så det sluter tätt, dels för att göra det tätt mot golvet (draget vid fötterna), och dels isolera något mer.

är det någon som har erfarenhet av detta eller har några andra förslag på hur man kan gå tillväga för att minska detta problem, så skriv gärna någon rad.

Mvh/Nikke
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.