Hej, jag letar efter ett produkt namn.

På min praktik så hade vi som ett slags garn tråd liknande fast mycket starkare, vi kallade det för dragtråd och använde de för att dra igenom kablar igenom rör, för att vara lite tydligare så fäste vi den i befintlig kabel, drog igenom och sedan fäste kabeln i garnet och drog igenom den igen.
Jag har gått runt och frågade efter dragtråd i flera olika affärer men ingen fattar vad jag menar och föreslår bara dragfjärdrar.

Det är självklart att denna produkt används till något annat än dra igenom kablar med, så någon av er kanske vet vad jag menar.

Det ser ut som en svart rulle som är kanske 15 cm hög med plast runt där tråden ligger ringlad i, den är svart och är någon form av väldigt stark tråd. Är det någon som kan hjälpa mig med vad det heter och vart det finns och köpa?

var det stål i tråden eller nylon? tänkte om det kunde varit najtråd ni använde

kolvas skrev:
var det stål i tråden eller nylon? tänkte om det kunde varit najtråd ni använde
Stål är det inte och najtråd är det inte heller men såg att elektroskandia sålde det som dragsnöre, här är en bild http://www.elektroskandia.se/ebilder/06/small/e0663284.jpg

Trodde de såldes som något annat eftersom dom aldrig hade hört talas om dragtråd på bauhaus och malmbergs men kanske bara är så att de inte är så vanligt och säljs inte på några andra ställen än grossister.

Det där ser ut som vanligt balasnöre, lantmännen har sådant.

Kan även kallas för hösnöre.

ens skrev:
Trodde de såldes som något annat eftersom dom aldrig hade hört talas om dragtråd på bauhaus och malmbergs men kanske bara är så att de inte är så vanligt och säljs inte på några andra ställen än grossister.
Malmbergs vet jag inte men på Bauhaus har dom förmodligen ingen aning om nåt av det dom säljer, jag har frågat efter piassavakvast men det visste säljaren inte vad det var för nåt :rolleyes:

Tror det korrekta namnet är filmgarn. Används flitigt som dragtråd i markrör när man inte lägger i kabel direkt. Den vita modellen är vanlig vid hö bindning har jag sett.

Du letar efter Televerkets "Bindgarn", se bifogad bild. Tillverkas av Poly Produkter AB (www.poly.se) under namnet "filmgarn" numera. Det hittar du här, om du eller någon annan fortfarande letar.

20140425_175514.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.