1 977 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Dra vatten till garage
Jag vill dra vatten till garaget för att ha till bevattning men främst till högtryckstvätten.
Jag vet hur jag går tillväga med grävning och få in vattnet i garaget.
Men jag är osäker på vad jag behöver för delar.
Storlek på pemslang och kopplingar? Ska ha en utkastare på garaget.
Behövs skyddsrör för pemslangen?
Jag vet hur jag går tillväga med grävning och få in vattnet i garaget.
Men jag är osäker på vad jag behöver för delar.
Storlek på pemslang och kopplingar? Ska ha en utkastare på garaget.
Behövs skyddsrör för pemslangen?
Hur ser det ut i huset och garaget? Är båda gjutna plattor? Vanligtvis trär man slangen igenom ett 50mm gult kabelskyddsrör så att det går att byta slangen i framtiden. Bästa är om man kan dra upp slangen i plattan utan att montera några kopplingar, de är mer känsliga för frysning än vad slangen är. Jag hade kört på 32mm slang, men det fungerar med 25mm med, beroende på lednignslängd så kan det bli märkbart tryckfall om man ex. ska köra med vattenspridare och liknande. Gällande kopplingar hade jag i första hand kört på beulco typ 77, i andra hand PRK. Montera en ventil på ledningen innan den går ut ur huset.
Om du har en rörmokarkompis som ska hjälpa dig, fråga honom vilka produkter han är van att arbeta med, så att du kan köpa in dem i förväg om inte han kan säljs dem åt dig, det brukar bli rätt så förmånligt prismässigt då det ofta är en hel del rabatter i den branschen. För privatpersoner har annars Rinkabyrör ett bra utbud med kvalitetsprodukter till bra priser..
Om du har en rörmokarkompis som ska hjälpa dig, fråga honom vilka produkter han är van att arbeta med, så att du kan köpa in dem i förväg om inte han kan säljs dem åt dig, det brukar bli rätt så förmånligt prismässigt då det ofta är en hel del rabatter i den branschen. För privatpersoner har annars Rinkabyrör ett bra utbud med kvalitetsprodukter till bra priser..
Produkter som diskuteras: "vattenspridare"
Vattenspridare
Vattenspridare, eller sprinklers, är oumbärliga verktyg för att bevara och befrämja trädgårdens växtlighet under de torra månaderna. Oavsett om du har ett litet grönområde, en stor gräsmatta, grönsaksland eller blomsterrabatter, så har
Läs mer
Tack för utförligt svar.N NoOne2k skrev:Hur ser det ut i huset och garaget? Är båda gjutna plattor? Vanligtvis trär man slangen igenom ett 50mm gult kabelskyddsrör så att det går att byta slangen i framtiden. Bästa är om man kan dra upp slangen i plattan utan att montera några kopplingar, de är mer känsliga för frysning än vad slangen är. Jag hade kört på 32mm slang, men det fungerar med 25mm med, beroende på lednignslängd så kan det bli märkbart tryckfall om man ex. ska köra med vattenspridare och liknande. Gällande kopplingar hade jag i första hand kört på beulco typ 77, i andra hand PRK. Montera en ventil på ledningen innan den går ut ur huset.
Om du har en rörmokarkompis som ska hjälpa dig, fråga honom vilka produkter han är van att arbeta med, så att du kan köpa in dem i förväg om inte han kan säljs dem åt dig, det brukar bli rätt så förmånligt prismässigt då det ofta är en hel del rabatter i den branschen. För privatpersoner har annars Rinkabyrör ett bra utbud med kvalitetsprodukter till bra priser..
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden