Hej.
Är inne i en badrums renovering med bla utbyggnad.
Ska sänka taket, 10cm och samtidigt började jag fundera på dolda rör.
Rör mokeriet tänkte ja överlämna till proffsen men det är så satans svårt att få hit en yrkesman som enbart ska göra "en liten del av jobbet" så jag får göra det själv.
Så min fundering lyder typ följande:
Om man har vattenfördelningslådan i ena änden av rummet och ska till andra sidan.
Får man skära upp i väggen dra det mellan gamla och nya taket för att sedan gå ner igen på andra sidan?
Personligen så låter det ej okei då lite av grejen men Rör i Rör är ju att det ska rinna tillbaka till fördelningslådan om det börjar läcka.
Hur gör man annars på ett bra sätt borra 15mm hål i alla Reglar tills man är framme på andra sidan?
Sorry för super dåligt formulerat men skyller på lördag å god öl

K Köttisar skrev:
Hej.
Är inne i en badrums renovering med bla utbyggnad.
Ska sänka taket, 10cm och samtidigt började jag fundera på dolda rör.
Rör mokeriet tänkte ja överlämna till proffsen men det är så satans svårt att få hit en yrkesman som enbart ska göra "en liten del av jobbet" så jag får göra det själv.
Så min fundering lyder typ följande:
Om man har vattenfördelningslådan i ena änden av rummet och ska till andra sidan.
Får man skära upp i väggen dra det mellan gamla och nya taket för att sedan gå ner igen på andra sidan?
Personligen så låter det ej okei då lite av grejen men Rör i Rör är ju att det ska rinna tillbaka till fördelningslådan om det börjar läcka.
Hur gör man annars på ett bra sätt borra 15mm hål i alla Reglar tills man är framme på andra sidan?
Sorry för super dåligt formulerat men skyller på lördag å god öl
Haha Shit vad dåligt, kanske skulle ha lagt in den i teknik och vvs forumet.
Mod kanske är nyktrare och kan flytta tråden

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.