Hej,
Håller på att påbörja bygget av ett lättklinker hus och rörmokaren rekomenderade att dra vattenledningarna i undertaket för att sedan spåra ner i i väggarna. En nackdel med detta är att taket består av peva45 plåt som är svår att fästa i efter att man gjutit bjälklaget.
Alla väggar kommer att bestå av finjas fördel block som är ihåliga.
Min första tanke var annars att lägga vattenrören i plattan och spåra upp i väggarna istället.
Finns det något som kan delge synpunkter eller erfarenheter om detta?
Håller på att påbörja bygget av ett lättklinker hus och rörmokaren rekomenderade att dra vattenledningarna i undertaket för att sedan spåra ner i i väggarna. En nackdel med detta är att taket består av peva45 plåt som är svår att fästa i efter att man gjutit bjälklaget.
Alla väggar kommer att bestå av finjas fördel block som är ihåliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Min första tanke var annars att lägga vattenrören i plattan och spåra upp i väggarna istället.
Finns det något som kan delge synpunkter eller erfarenheter om detta?
Gjorde rörmokeriet i ett stenhus och där drog jag pex ovanför undertaket från teknikrummet ner till badrum som spårades in i väggen likadan dragning till övervåningens badrum som spårades in i väggen. Sedan satte jag även fördelar skåp i en icke stenvägg som matades med kv och vv ur plattan på bottenvåningen. Skåpet betjänade kök, köksö, garage och tvättstuga med vatten. Samtliga avlopp för handfat spårades också in i väggen.
mvh
mvh
Redigerat:
Klicka här för att svara