Hej!
Jag håller på att renovera vår toalett när jag lite försent upptäckte att jag missat dra en kabel!
Nu har jag ju givetvis satt upp gipstaket, spacklat och gjort fint, så jag har ingen lust att ta ner det igen! :x
HUR kan jag få en kabel från A till B? Jag har provat dragtråd, men i förgreningsdosan så skiter det sig såklart där vid böjen. Tacksam för tips!
Jag håller på att renovera vår toalett när jag lite försent upptäckte att jag missat dra en kabel!
Nu har jag ju givetvis satt upp gipstaket, spacklat och gjort fint, så jag har ingen lust att ta ner det igen! :x
HUR kan jag få en kabel från A till B? Jag har provat dragtråd, men i förgreningsdosan så skiter det sig såklart där vid böjen. Tacksam för tips!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Du får jobba mer för att komma genom böjen helt enkelt.
Använder du en riktig dragfjäder?
Annars kan man lyckas blåsa genom en liten papperstuss med tryckluft, med någon tunnare tråd fastknuten, sen dra genom dragfjädern.
Tussen kan gå att dammsuga genom också.
Använder du en riktig dragfjäder?
Annars kan man lyckas blåsa genom en liten papperstuss med tryckluft, med någon tunnare tråd fastknuten, sen dra genom dragfjädern.
Tussen kan gå att dammsuga genom också.
Nu ser vi ju inte på bilden hur det går vidare, men om det bara är böjen som är problemet ska det nog lösa sig. Testa det som Mikael skriver, borde gå. Bara att prova olika material, om det inte är för långt kan till o med en gitarrsträng ta sig förbi lätt!
Du får dra en sträcka i taget.
Jaha.Adisa skrev:
Ja då är det bara ta fram dosfräsen då.
Då det är förbjudet att bygga för dosor så är det bara bra att det kom fram redan nu.
Inte bara din åsikt. Både jag och elinstallationsreglerna (ss 436 40 00) tycker också så.Tobbe_3 skrev:
Klicka här för att svara
