Hejsan!

Nu har jag en kanske dum fråga, vad vet jag? Vi ska bygga om köket och jag fundrerar på om man kan dra kökets avlopp via wc eller är jag helt ute och cyklar?

Jag tänkte att vi skulle flytta köket för att få bättre planlösning, på det nya stället ligger wc vägg i vägg. går det att göra så?

"via wc", vad menar du med det? Om du tänkt koppla ihop avloppet från köket med avloppet från toan är det ok. Förmodligen får du ta upp golvet där (wc) för att ansluta såvida du inte kan gå in på avloppet från tvättstället.

Via wc menar jag.. som typ du skriver. Man behöver ju ett avlopp o sen behöver man ju vatten. undra om man kunde koppla på samma rör.

Du kan koppla på samma rör då det gäller avloppet. Vatten kan du ju lämpligast ta från tvättstället där du förmodligen har både varmt och kallt.

ja, klart man få ta vatten från tvättstället :) annnars lär det inte bli gott. hihi. :)

Nu ska jag fram föra min idé till gubbe om att ha köket i vardagsrummet istället :) Tack för dina svar.

Hoppas rörmokaren är redon för detta jobba. :D

kolla med rörisen hur avluftningen för avloppet ser ut. hamnar avloppet för köket och avloppet för toan i fel ordning kan spolningen i toan dra ur vattnet i vattenlåset i köket och du får avloppslukt i köket.

okej, tack för era svar :) nu får vi se vad han säger. ha en trevlig helg

Det är mycket vanligt att vatten/avlopp går via toa till köket. Om det skulle bli problem med undertryck vid spolning är det lätt att komplettera med en vacuumventil i köket.

oki, vad bra :) tack

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.