Behöver dra en kabel från uttaget på bilden men uttaget har inga införingar och det sitter utanpå huset så det måste vara tätt.

Måste jag köpa ett nytt IP44 påputs uttag med en införing som jag kan dra kabeln genom?

Finns det gumnipackningar eller liknande som jag kan använda bakom uttaget så att det inte rinner in vatten där?
1434100756086338405062.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det finns, som du är inne på, uttag för utomhusbruk med gummigenomföringar för utanpåliggande kabel. Köp ett nytt sådant tvåvägsuttag.

JanÅke skrev:
Behöver dra en kabel från uttaget på bilden men uttaget har inga införingar och det sitter utanpå huset så det måste vara tätt.

Måste jag köpa ett nytt IP44 påputs uttag med en införing som jag kan dra kabeln genom?

Finns det gumnipackningar eller liknande som jag kan använda bakom uttaget så att det inte rinner in vatten där?
[bild]
Hade jag varit du så hade jag köpt ett nytt uttag ip44 med gummipackningar på...lätt & smidigt & kostar bara någon 100lapp :)

Undvik Bjärebå!!

P
Schniders ip44 uttag. är min absoluta favorit! oerhört enkelt att installera. Elkos är också riktigt bra. :thumbup:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.