Har en flexslang som går från en Plejdpuck i elcentralen till utebelysning 4*5w

Nu tilläggsisolerar jag en vägg där slangen går förbi och kom på att det vore bra med ett vägguttag vid fönstret.

Kan jag dra i en extra brun från samma säkring som matar plejden till en dosa, där får utebelysningen och vägguttaget dela blå och gul/grön, en brun till vägguttaget och den andra bruna (eller om det är en orange, grå eller nån annan färg) till utebelysningen?
Annars är det väl att flytta plejden men den styr även belysning på andra sidan huset så isåfall kan man ju lika gärna dra en slang med blå brun g/g enbart för uttaget.

Det sitter i ett trapphus så blir väl en fönsterlampa eller likande, dammsugare ev, skulle iof kunna koppla uttaget via Plejd men dumt att inte ha ström hela tiden 🙂

Går hur bra som helst, bara att det ska vara JFB på uttag på utsidan numera.

Ja det framgick ju inte att jag isolerar på insidan så uttaget blir inomhus och utebelysningen sitter 3.5-4m upp på utsidan så klart 🙂

nino nino skrev:
Ja det framgick ju inte att jag isolerar på insidan så uttaget blir inomhus och utebelysningen sitter 3.5-4m upp på utsidan så klart 🙂
Är det meningen att kunna koppla i någon skarvsladd och använda en maskin på utsidan då. Går bra de elverktyg/maskiner som är dubbelisolerade utan JFB. Men varför inte sätta en direkt, när det ändå jobbas.
Om det är svårt att sätta den på utgående grupp i eller vid cenralen, kan den sättas i en låda precis vid kopplingsdosan och släcker bara uttaget. Ursäkta, då ska det finns jord i dosan.

Nej bara fönsterlampa och ev dammsugare, uttag ute finns redan så det blir inget mer.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.