Nimajneb skrev:
Skruvarna har tätare gänga och en självborrande spets som tar sig igenom plåtregen. Brukar stå på kartongen om dom är lämpliga för stålreglar. Funkar även med vanliga gipsskruvar men man får trycka lite mer.
[länk]
Precis dessa köpte jag till min tvättstugerenovering där jag använde plåtreglar och gips för första gången. Ärligt talat fungerade dom halvbra och stundtals så gick det snabbare att förborra....

Exakt detsamma för mig, tvättstugerenovering och plåtreglar. Försökte först med vanlig gipsskruv och det gick väldigt trögt, testade sedan med stålregelskruv, osäker på om det var Grabber, och det gick bättre. Problemet som jag upplevde var att plåten sviktade när man körde in skruven.

Lärdom: Aldrig mer stålreglar där man kan använda träreglar istället (typ allt utom källare).

Vem är det som använder plåtreglar eg, och hur tusan gör proffsen?

Har alltid tänkt köpa sådana men glömmer bort det, gillar egentligen inte biltemas bits för att de är så mjuka , men gipsskruv drar man juh inte så värst hårt så de lär räcka ett tag.
Hur långt in hamnar skruvskallen?

Gillar inte heller mycket från Biltema, men dessa bits funkar perfekt och kostar ju inget. Vi större jobb tar jag Makita automaten.
Skallen dras dras till perfekt djup så länge man skruvar vinkelrätt.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.