elen som hänger i mitten där från taket
ska flyttas till höger vägg "bruna väggen"
men enligt elektrikern så går det inte utan han vill dra den längst taket till väggen alltså en synlig kabel.
enligt mig så fuuuult.
va har ni för idéer o tankar
ska flyttas till höger vägg "bruna väggen"
men enligt elektrikern så går det inte utan han vill dra den längst taket till väggen alltså en synlig kabel.
enligt mig så fuuuult.
va har ni för idéer o tankar
Du måste beskriva förutsättningarna mer. Som Immobil frågar, vad finns ovanför? Har ni tänkt att ta ner innertaket? Vad består det av?
Allting går men allting kostar, hur mycket är du beredd att betala?
Allting går men allting kostar, hur mycket är du beredd att betala?
de är radhus med lågt tak papp tak vet inte om det hjälper er
går inte krypa in för dra nytt.
är gips skivor. reglar osv. inte så hajj på detta.
vet inte hur ja ska förklara :/
men tycker elektrikern borde ha bättre lösning än att dra en synlig kabel längst tak o vägg.
går inte krypa in för dra nytt.
är gips skivor. reglar osv. inte så hajj på detta.
vet inte hur ja ska förklara :/
men tycker elektrikern borde ha bättre lösning än att dra en synlig kabel längst tak o vägg.
Är det gips i taket? Det går att helt eller delvis riva innertaket så att du kommer åt att dra nya rör. Kanske går det att såga ett spår i gipsskivan för att kunna lägga i nya rör. Det kanske behövs samverkan mellan elektriker och snickare för att få till det. Givetvis går det. Har elektrikern motiverat varför han inte vill göra det? Kan inte, orkar inte eller det blir orimligt dyrt är tänkbara orsaker. Men går gör det.
Upp med det i taket och spåra i taket och ner i väggen för brytaren?
Latmask till elektriker. Takdosa för att terminera de uppifrån kommande rören och flexslang bort till bruna väggen. Det ska mycket till för att det ska vara omöjligt att få fram en slang ovan gipset. Riv bort en ränna på 30 cm bort från hålet till bruna väggen så ser du vad som finns där ovan.
Allting går att fixa, det finns inget som är omöjligt. Det omöjliga tar bara längre tid och kostar mer.
Svemo har en lösning, presentera den för din elektriker och hör vad kostnaden skulle bli jämfört med en utanpåliģande installation.
Sen får du ta ställning till om det är värt det.
Och utanpåliggande installationer kan vara riktigt vackra om det är en duktig hantverkare som gör det med rätt kabel och rätt klämmer.
Då behöver man inga fina tavlor på väggarna, det räcker med att se på kabelinstallationen
Svemo har en lösning, presentera den för din elektriker och hör vad kostnaden skulle bli jämfört med en utanpåliģande installation.
Sen får du ta ställning till om det är värt det.
Och utanpåliggande installationer kan vara riktigt vackra om det är en duktig hantverkare som gör det med rätt kabel och rätt klämmer.
Då behöver man inga fina tavlor på väggarna, det räcker med att se på kabelinstallationen
så kastade ut elektrikern. han får inte jobba mer.
vill inte göra jobbet fast ja sa till han om era ideer
sen när ja väl kommer in så har idioten satt
dosan till golv värmen i badrummet utanför badrummet i hallen inte sidan av väggen utan mitt i väggen. blir galen alltså.
ringde hans firma o sa mitt iaf.
vill inte göra jobbet fast ja sa till han om era ideer
sen när ja väl kommer in så har idioten satt
dosan till golv värmen i badrummet utanför badrummet i hallen inte sidan av väggen utan mitt i väggen. blir galen alltså.
ringde hans firma o sa mitt iaf.
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 516 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 516 inlägg
Vänta va, menar du dosan för golvvärmetermostaten? Sitter den i hallen nu??Tannton skrev:
så kastade ut elektrikern. han får inte jobba mer.
vill inte göra jobbet fast ja sa till han om era ideer
sen när ja väl kommer in så har idioten satt
dosan till golv värmen i badrummet utanför badrummet i hallen inte sidan av väggen utan mitt i väggen. blir galen alltså.
ringde hans firma o sa mitt iaf.
Hur lyckades han med den tankevurpan??

