Har ett 2-plans hus byggt 2006.
Elcentral och fasadmätarskåp sitter i ena änden på huset.
Tanken är nu att vi ska ha ett utespa som kräver 3 fas på andra sidan av huset.
Hur löser man kabeldragning snyggast, bäst och billigast?
Kan man dra 3 fas genom hela huset från elcentralen eller är det smidigast att dra från fasadmätarskåpet och gräva ner runt huset?
 
Jag gör liknande fast av andra skäl. Här öppnar jag taket i källaren och drar rör mitt i bjälklaget. Om inte set går, kan det fungera att lägga kabeln under fasaden, vid ev grundmur?

Gräva är ju inget konstigt, men ett jädra jobb
 
Källare har vi inte så det är uteslutet. Möjligen att det går att dra vid grundmuren på något snyggt sätt. Skall även passera bla 2 altandörrar..
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.