Har ett 2-plans hus byggt 2006.
Elcentral och fasadmätarskåp sitter i ena änden på huset.
Tanken är nu att vi ska ha ett utespa som kräver 3 fas på andra sidan av huset.
Hur löser man kabeldragning snyggast, bäst och billigast?
Kan man dra 3 fas genom hela huset från elcentralen eller är det smidigast att dra från fasadmätarskåpet och gräva ner runt huset?
Jag gör liknande fast av andra skäl. Här öppnar jag taket i källaren och drar rör mitt i bjälklaget. Om inte set går, kan det fungera att lägga kabeln under fasaden, vid ev grundmur?