1 140 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Downlights i glesen
Köpte ett paket från NS effektivareenergi, 6W downlights. Har själv ca 25mm luft samt 13mm skiva.
Dessa kostar en slant...ganska stor slant men det är ett behgligt ljus i dem och jag tror att kvaliten är riktigt bra. kommer nog att montera upp dem inom ett par veckor. Mätte upp värmeutvecklingen på dessa och de höll ca 55 grader om jag inte minns fel
Dessa kostar en slant...ganska stor slant men det är ett behgligt ljus i dem och jag tror att kvaliten är riktigt bra. kommer nog att montera upp dem inom ett par veckor. Mätte upp värmeutvecklingen på dessa och de höll ca 55 grader om jag inte minns fel
Medlem
· Västra Götaland
· 766 inlägg
Säg nu att man vill ha kanske 8 st LED-downlights i badrummet. Går det då att koppla ihop dessa till en dimmer? För på effektivare energi så skulle ju det kosta ca 6 tusen och behövas ha 4 dimmrar...
+1Jabba77 skrev:Köpte ett paket från NS effektivareenergi, 6W downlights. Har själv ca 25mm luft samt 13mm skiva.
Gjorde exakt samma, NS 6-wattare i glesen. enkelt, snyggt och bra!
Öhh? Ring NS så får du svar. Upp till tio LED per transformator, sedan kan du ha flera tranformatorer per dimmer, så jag förstår inte vad du ska ha 4 dimmrar för?petersson79 skrev:
Klicka här för att svara