Tacksam för tips på dimbara downlights som går att placera i glesen i badrummet (28 mm luftspalt samt 12 mm skivmaterial).
Vill inte använda pottor.
Badrummet är 8 kvm.

kör med hidealite´s brighteye

Jag hade kört på ett billigare alternativ, Hidealite är rätt dyra.

Köpte ett paket från NS effektivareenergi, 6W downlights. Har själv ca 25mm luft samt 13mm skiva.
Dessa kostar en slant...ganska stor slant men det är ett behgligt ljus i dem och jag tror att kvaliten är riktigt bra. kommer nog att montera upp dem inom ett par veckor. Mätte upp värmeutvecklingen på dessa och de höll ca 55 grader om jag inte minns fel

Just när det är i badrummet så funkar det ju. Eftersom det är mycket tända och släcka så blir ju inte armaturerna så varma. Tänker på diodens livslängd och ljusstyrka och inte brandrisken.

Säg nu att man vill ha kanske 8 st LED-downlights i badrummet. Går det då att koppla ihop dessa till en dimmer? För på effektivare energi så skulle ju det kosta ca 6 tusen och behövas ha 4 dimmrar...

Jabba77 skrev:
Köpte ett paket från NS effektivareenergi, 6W downlights. Har själv ca 25mm luft samt 13mm skiva.
Dessa kostar en slant...ganska stor slant men det är ett behgligt ljus i dem och jag tror att kvaliten är riktigt bra. kommer nog att montera upp dem inom ett par veckor. Mätte upp värmeutvecklingen på dessa och de höll ca 55 grader om jag inte minns fel
+1

Gjorde exakt samma, NS 6-wattare i glesen. enkelt, snyggt och bra!

petersson79 skrev:
Säg nu att man vill ha kanske 8 st LED-downlights i badrummet. Går det då att koppla ihop dessa till en dimmer? För på effektivare energi så skulle ju det kosta ca 6 tusen och behövas ha 4 dimmrar...
Öhh? Ring NS så får du svar. Upp till tio LED per transformator, sedan kan du ha flera tranformatorer per dimmer, så jag förstår inte vad du ska ha 4 dimmrar för?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.