2 952 läst ·
19 svar
3k läst
19 svar
Downlight led - vad ska man välja?
Jag skiftade ut hela armaturerna i badrumsskåpet med dessa http://elbutik.se/product.html/slim-line-led-downlight-3w-dimbar-6mm?category_id=835 . jag har även gjort samma hemma hos mina föräldrar. Dom ger riktigt bra ljus vid badrumsskåpet. Du beöver förmodligen även skifta trafon mot en leddriver.
Medlem
· Västra Götaland
· 202 inlägg
Dom sitter i undertaket i badrummet, 1st ovan dusch och 2st vid toastolen.Patrik_Hed skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 202 inlägg
Funderar på att köpa Hide-a-light 1208 endera som vanlig halogen eller led. Drivdonet kommer jag att byta ut hur jag än gör då jag vill ha nya prylar.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
[/QUOTE]Dom sitter i undertaket i badrummet, 1st ovan dusch och 2st vid toastolen.[/QUOTE]
Okej, tycker du att ljuset är tillräckligt? 10W brukar man aldrig sätta i ett tak.
Jag skulle rekommendera att byta ut spottarna helt mot Hide-a-lite möbelspottar LED 3.6W och då även byta trafon till en LED-konverter.
Edit: Du har redan kommit till samma insikt. Men kör absolut på LED!
Sent from my HTC One X using Byggahus
Okej, tycker du att ljuset är tillräckligt? 10W brukar man aldrig sätta i ett tak.
Jag skulle rekommendera att byta ut spottarna helt mot Hide-a-lite möbelspottar LED 3.6W och då även byta trafon till en LED-konverter.
Edit: Du har redan kommit till samma insikt. Men kör absolut på LED!
Sent from my HTC One X using Byggahus
Medlem
· Västra Götaland
· 202 inlägg
Har bytt alla halogen i köket till 10W och belysningen är fullt tillräcklig. I köket sitter det däremot 10st spottar så det blir ändå totalt 100W.
Hide-a-light säger att 1,2x3W med varmt ljus ska motsvara byte från 15W halogen och det är fullt tillräckligt. Lutar mot att jag beställer dom och nytt drivdon.
Hide-a-light säger att 1,2x3W med varmt ljus ska motsvara byte från 15W halogen och det är fullt tillräckligt. Lutar mot att jag beställer dom och nytt drivdon.
Klicka här för att svara