Hej,
Finns det något lämpligt doslock eller alternativ lösning för övergång från ingjuten kopplingsdosa med framdragen 3fas (5 FQ 2.5mm2). Att sätta en extern kopplingsdosa är inte mitt första-val.
Hittar inga vettiga täcklock typ:
som är anpassade till 5G2.5 kabel för fast installation.
/Johan
Finns det något lämpligt doslock eller alternativ lösning för övergång från ingjuten kopplingsdosa med framdragen 3fas (5 FQ 2.5mm2). Att sätta en extern kopplingsdosa är inte mitt första-val.
Hittar inga vettiga täcklock typ:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
som är anpassade till 5G2.5 kabel för fast installation.
/Johan
Vad är det för fel på näslocket på bild? Även om kabeln är grövre än näsan borde det gå att få dit det. Ett annat val är ett slätt lock som du borrar hål i. Ett tredje är en anslutningsdosa (tänk sådan för tvättmaskin), de är anpasade för att sitta över apparatdosor och är nättare än vanliga utanpåliggande kopplingsdosor.
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 704 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 704 inlägg
Det täcklocket är för 3G1.5 kabel, finns inte alls plats för en 5G2.5 kabel tyvärr! Ordet jag söker här var nog anslutningsdosa, så tack, behöver bara hitta någon som passar till kopplingsdosa c/c 67mm!tommib skrev:
Vad är det för fel på näslocket på bild? Även om kabeln är grövre än näsan borde det gå att få dit det. Ett annat val är ett slätt lock som du borrar hål i. Ett tredje är en anslutningsdosa (tänk sådan för tvättmaskin), de är anpasade för att sitta över apparatdosor och är nättare än vanliga utanpåliggande kopplingsdosor.
Panor82
Hobbyelektriker
· Östergötland
· 479 inlägg
Panor82
Hobbyelektriker
- Östergötland
- 479 inlägg
Som Mikael_L gör i sin tråd :
https://www.byggahus.se/forum/threads/saetta-upp-ett-extra-uttag.356395/
https://www.byggahus.se/forum/threads/saetta-upp-ett-extra-uttag.356395/
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Doslock A-dosa för flera kablar?
El -
Vad kan jag använda för övergång från cu 15.8 till PEX 15x2,5?
Vatten & Avlopp -
Vad för övergång mellan blandare och vatten rör?
Vatten & Avlopp -
Fästa bärlina för altan/veranda mot i övergången mellan trä och betong
Altan & Uteplats -
Övergångsnippel för badkarsblandare
Vatten & Avlopp