1 909 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Dosa över dosa?
Håller på att plocka ned det gamla badrumsskåpet och i den vevan hittade jag en infälld dosa där man helt enkelt bara har klippt ett ordentligt hål i locket och sen dragit ut 3 enkelledare till armaturen.
Helst hadde jag löst det med ett tvättmaskinslock och en stump ekk men nu har jag tyvärr inget sånt lock hemma så kan man istället sätta en utanpåliggande ip65 dosa över den infällda dosan?
Helst hadde jag löst det med ett tvättmaskinslock och en stump ekk men nu har jag tyvärr inget sånt lock hemma så kan man istället sätta en utanpåliggande ip65 dosa över den infällda dosan?
Nä inte egentligen men eftersom nuvarande lösning inte är OK så behöver jag än bättre. Nu är alltså ca 1/3 av doslocket bortklippt och ledarna går rakt ut, ligger bara i ca 10 cm innan de går in i armaturen.
Därav ska befintligt lock bort och ersättas med nått bättre. Därav funderingen på att sätta en vanlig utanpåliggande kopplingsdosa över hålet
Tvättmaskinsvarianten är ju lite diskretare än en utanpåligande dosa, därav min fundering på en sådan.
Därav ska befintligt lock bort och ersättas med nått bättre. Därav funderingen på att sätta en vanlig utanpåliggande kopplingsdosa över hålet
Tvättmaskinsvarianten är ju lite diskretare än en utanpåligande dosa, därav min fundering på en sådan.
Redigerat:
Det var ju en bra tanke förståss 
Har sen det förra inlägget skrevs hittat ytterligare en vass plåtkant i den där aramturen. Nu är jag duktigt less på den när man skär sig på den, dåligt ljus har den också och det är besvärligt att byta lysrören.
Därmed funderar jag på att göra en ny överbelysning med hjälp av ett tjockare hyllplan och fräsa in 3 12V spotlights i den och passa på att stoppa dit ett uttag inne i skåpet på en gång. En färdig sådan verkar inte gå att få tag i till ett rimligt pris
Har sen det förra inlägget skrevs hittat ytterligare en vass plåtkant i den där aramturen. Nu är jag duktigt less på den när man skär sig på den, dåligt ljus har den också och det är besvärligt att byta lysrören.
Därmed funderar jag på att göra en ny överbelysning med hjälp av ett tjockare hyllplan och fräsa in 3 12V spotlights i den och passa på att stoppa dit ett uttag inne i skåpet på en gång. En färdig sådan verkar inte gå att få tag i till ett rimligt pris
Beror väl på vad man menar med rimligt pris.. Och beror på vad man sätter för pris på sin egen arbetstidmats_o skrev:Det var ju en bra tanke förståss
Det var ju just den biten. De jag har hittat just nu har legat på mellan 3 och 4 tusen och det vill jag inte riktigt betala då jag köper ett komplett skåp billigare än så och jag trivs bra med det skåp jag har i övrigt så det behöver bara bli lite modernare 
Redigerat:
Klicka här för att svara