Håller på att renovera ett vardagsrum i 30-talshus. Har satt gipsskivor ovanpå väggspänd papp och det ser bra ut hittills. Ett problem uppstår dock hur man ska göra vid fönster- och dörrfoder. Vi vill _inte_ ta ner allt foder, huvudsakligen för att det sitter för inmålat i annat som vi inte vill röra samt att det är i fint skick. Det vi hade tänkt oss var att istället lägga en ny list ovanpå de gamla fönster- och dörrlisterna så att de går ut över skivan (som nu ligger i stort sett längs med det äldre listverket).
Verkar detta sinnesjukt eller är det möjligt att göra detta? man får ju visserligen ett "lager" till men det är inga problem för oss, mer positivt med tanke på att illusionen av djupare fönster förbättras.
Det gamla listverket (osäker på termen här) är profilerat i sin tur och inte helt slätt.