Hur löser man det? Köpte ett nimly lås och ersatte det gamla assa Abloy, men nu är dörren inte tät. Kan man justera det på något sätt?
Produkter som diskuteras: "slutbleck"
Slutbleck
Slutbleck är viktiga komponenter i dörrsystem, som fungerar som motpart till dörrlåset och bidrar till att förbättra dörrens säkerhet och stabilitet. De finns i en mängd olika stilar och storlekar för att passa olika typer av dörrar och
Läs mer
Det fungerar bra att justera med justeringsläpparna så länge det inte är så mycket som behöver justeras, ibland kan man dra fram underläggsskylten så den skyddar träet i karmen.
Det ser ut som om kolvarna ligger lågt i slutblecket kanske är det dörrbladets position i karmen, det bör fungera med nuvarande höjd men jag föredrar att det finns lite mer marginal.
Tycker även det är mycket märken efter kolvarna så jag hade använt lite ASSA Låsfett för elektriska och mekaniska lås.
Lägg på lite fett längs fallkolven och förreglingskolvens anläggningsyta (den "snedkapade" delen), dra igen dörren några gånger och dra sedan bort överblivet fett från kolvarna och slutblecket med fingret.
Det ser ut som om kolvarna ligger lågt i slutblecket kanske är det dörrbladets position i karmen, det bör fungera med nuvarande höjd men jag föredrar att det finns lite mer marginal.
Tycker även det är mycket märken efter kolvarna så jag hade använt lite ASSA Låsfett för elektriska och mekaniska lås.
Lägg på lite fett längs fallkolven och förreglingskolvens anläggningsyta (den "snedkapade" delen), dra igen dörren några gånger och dra sedan bort överblivet fett från kolvarna och slutblecket med fingret.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden