C coefws skrev:
Gammal tråd...men...så här typ 5 år senare, är du fortfarande nöjd med dictatorn? Funderar på att skaffa en.
Vi är också nöjda. Vår kvider dock när en öppnar och stänger, och kanske kan det ordnas men vi har bara vant oss. Still going stong, i alla fall 👍🏼

JennyWhatever JennyWhatever skrev:
Vi är också nöjda. Vår kvider dock när en öppnar och stänger, och kanske kan det ordnas men vi har bara vant oss. Still going stong, i alla fall 👍🏼
Vad bra! Det får nog bli en sådan. Är i kontakt med ÅF och väntar på offert. Och det kanske funkar att minska "kvidandet" med smörjning eftersom det inte är en friktionsdämpare.

M mackan_kal skrev:
Vi har Assa 523T, funkar kanon, haft den i ett par år utan problem.

[länk]

Ang öppningsvinkelt så kan du anpassa denna själv när du monterar dörrbromsen, och det funkar såklart även till 925mm dörrblad. Vi ville ha mer än 95* och satte den bara lite närmare gångjärnen.
Fundera bara noga innan du borrar :)
Denna är ganska klen. Gick sönder efter bara någon månad

C
Samma problem som trådskaparen. Låter som att DICTATOR är enda alternativet? Har nån i tråden hittat en svensk ÅF eller på annat sätt kunnat köpa denna produkt?

Skaffade en via dictator.se för ett år sedan. Mycket nöjd och superbra support.

C
C coefws skrev:
Skaffade en via dictator.se för ett år sedan. Mycket nöjd och superbra support.
Hade helt missat att de ens hade svensk hemsida! Tack!

• Gilla
coefws
  • Laddar…
C comatose_tortoise skrev:
Samma problem som trådskaparen. Låter som att DICTATOR är enda alternativet? Har nån i tråden hittat en svensk ÅF eller på annat sätt kunnat köpa denna produkt?
Det var länge sedan jag köpte men jag tog kontakt via svenska hemsidan och fick all hjälp via mejl. Mycket bra service!

• Gilla
comatose_tortoise
  • Laddar…
JennyWhatever JennyWhatever skrev:
Det var länge sedan jag köpte men jag tog kontakt via svenska hemsidan och fick all hjälp via mejl. Mycket bra service!
Hej,
Kommer du ihåg vad den kostade?

Med vänlig hälsning,

Har haft en Assa 523 i 15 år på en altandörr. Den fungerar fortfarande perfekt. Men den är nog inte lika utsatt som en stor tung ytterdörr i ett blåsigt läge.

C
Glömde skriva att jag köpte via dictator.se, fick bra support och dörrbromsen funkar utmärkt. Kostade 3.375kr ink. moms, fri frakt.

A Arsim skrev:
Hej,

Med vänlig hälsning,
Bryter in... betalade för c:a 1.5 år sedan 3.800:- ink moms för varianten med ändstoppsfunktion.
Värd varenda krona jmfört med Assa/Habo leksakerna som jag kraschat ett flertal gånger.
Vad man möjligen skulle önska ytterligare är en mild bromsfunktion även vid tillslag.

A Arsim skrev:
Hej,

Med vänlig hälsning,
Ungefär 2500:- inkl. frakt 🙂

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.