Köp en ståldörr.

Tack oceanis, du kan din sak! :) Det blir billigt med plåtskiva och skjutreglar! En 1mm rostfri skiva verkar inte kosta mer än en hundring. Så 4 reglar + skiva för 500kr det är billigt! :) Gott nu är det bara att skaffa larm och lite fällor ;)

**opps en plåtskiva kostar ändå lite. ok totalt 1000kr kanske.

Redigerat:
r3tina skrev:
Tack oceanis, du kan din sak! :) Det blir billigt med plåtskiva och skjutreglar! En 1mm rostfri skiva verkar inte kosta mer än en hundring. Så 4 reglar + skiva för 500kr det är billigt! :) Gott nu är det bara att skaffa larm och lite fällor ;)

**opps en plåtskiva kostar ändå lite. ok totalt 1000kr kanske.
Använd vanligt stålplåt inte rostfritt för det är så mycket dyrare

Nu börjar jag fundera om det är en gulddepå du har! :D
Överarbeta inte det hela. Vill en tjuv in så hjälper inget! Har du en dörr utan handtag eller lås på utsidan och någon skjutregel på insidan så räcker det länge.

• Gilla
r3tina
  • Laddar…
I ett lägenhetsområde jag bodde i tidigare så hade en granne inbrott. Dörrarna var någon form av enklare säkerhetsdörr från 90-talet. Dörren rådde de inte på, den satt kvar i sin karm, men karmen hade man helt enkelt brutit bort från väggen.

Kontentan är att en dörr är inte starkare än väggen den sitter i.

• Gilla
r3tina
  • Laddar…
Önska jag hade guld :) Vill bara göra det jobbigt för tjuven :) Vill "blockera" källaren för att inga grannar kan se tjuven. Han kan i princip jobba utan att märkas (om han nu är tyst). :(

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.