Vi skulle behöva lite tips om hur man bäst målar dörrkarmar/lister. Dom som bodde innan har nämligen valt att inte maskera när dom målade väggarna så det ser för jävligt ut faktiskt.
Karmarna är av trä och är mörkmörkbruna,nästan åt svarta hållet.
Vad väljer man för färg?Snickerifärg? Vi vill absolut inte ha några penseldrag men det kanske blir svårt. Tips på bra färg,pensel mottages gärna. Just det,vi vill ha samma färg som nu,eller så likt som möjligt iaf.'

Tack

Jo, snickerifärg, men då är ju frågan om man ska ha olje- eller vattenbaserad sådan. Jag tycker att för mig som amatör har det varit lättare att få slät yta (=inte så synliga penseldrag) med den oljebaserade eftersom den flyter ut bättre. Å andra sidan är den oljebaserade bökigare att ha att göra med i de flesta andra avseenden - luktar mer, kletar mer, jobbigare att rengöra redskap o s v...

Färgen flyter ut bättre om man målar ganska tjockt, nästan så tjockt det går utan att färgen börjar rinna.

Oljefärg är mitt tips för bästa ytresultat (Alt 1: Mill, alt 2: Servalac båda från alcro) . Vattenbaserad (V-mill från alcro)ok om du riktigt, riktigt bra pensel

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.