4 549 läst ·
9 svar
5k läst
9 svar
dörr eller inte, mellan hall och kök
Får lite ångest hur jag ska göra. Har en riktig karm fast utan gångjärn och dörr. Antingen låter jag denna klumpiga karm sitta kvar, eller så tar jag bort den och sätter smal rundad träskiva som blir tjusigare och mer öppen känsla...
Men den dagen man kanske bakar eller något.. ljudet...
Är det någon som ångrat att de inte har dörr, eller är det inte så farligt?
*har nog aldrig bakat eller sånt förr för jag är ung och bortskämd, hehe*
Men den dagen man kanske bakar eller något.. ljudet...
Är det någon som ångrat att de inte har dörr, eller är det inte så farligt?
*har nog aldrig bakat eller sånt förr för jag är ung och bortskämd, hehe*
I första huset vi renoverade så gjorde vi en stor öppning mot hallen från köket. I å me att vi byggde om ett gammalt hus blev det så att man kom in köket direkt från hallen. Har inga minnen av att vi nånsin upplevde det som nåt problem trots att vi både bakade
och lagade mat
Det är skönt att ha dörrar på toaletter/badrum, sovrum och barnrum men mellan kök/hall känns det som helt ok utan.
Samma här. Vi har byggt om en funkisvilla från -38. Ett litet kök, en serveringsgång och en jungfrukammare har blivit ett jättestort kök med stor öppning (utan dörr) mot hallen. Trevligt att komma direkt in i köket från hallen och vi upplever heller inga problem, varken med ljud eller matos.
slog mig nu att jag inte kan ha dörr iaf, isf får den vara utåtvänd mot hallen och hur fint är det att ha den stående öppen, hehe... Fast funderar på bredda öppningen iofs, allt för få en mer stor och öppen känsla..
Fast era svar är värdefulla ändå, för karmen kan ju förberedas så man lyfter på en dörr den dagen man ska leva rövaren en längre stund i köket...
eller såsom med min fundering på öppna vägg mellan kök och vardagsrum, fasar för att det bara blir en våg av negativa erfarenheter.
Fast era svar är värdefulla ändå, för karmen kan ju förberedas så man lyfter på en dörr den dagen man ska leva rövaren en längre stund i köket...
eller såsom med min fundering på öppna vägg mellan kök och vardagsrum, fasar för att det bara blir en våg av negativa erfarenheter.
har man bondgård så ska man samla på en massa onödiga saker som man inte hittar sen 
Kanske sätta raka skivor istället för karm, och sen sy ett skynke av den väldigt ljuddämpande sorten.. och hänga upp vid behov. Givetvis inte jämförbart med en riktig dörr men som ett nöd-alternativ..
Kanske sätta raka skivor istället för karm, och sen sy ett skynke av den väldigt ljuddämpande sorten.. och hänga upp vid behov. Givetvis inte jämförbart med en riktig dörr men som ett nöd-alternativ..
Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden