Hallå forumvänner!

Jag är snart klar med nybyggnation och har räknat ut att jag skulle behöva 16 st dörrsensorer. Bygger man nytt måste det ju bli snyggt och denna inbyggda sensor verkar lovande. Jag har beställt hem ett prov-exemplar.

Jag vill kunna övervaka samtliga dörrar och fönster i byggnaden, både för hemautomation men även för övervakning, en typ av larm. m.nu tar 519 kr st för sensorn men jag kan ju räkna av 5% rabatt eftersom totala beloppet för sensorerna blir högre än 5000 kr. Pris per st blir då 493 kr. Billigare än så kan det väl inte bli för den sensorn va?

Med 16 sensorer får man nog fundera lite på batterikostnaden också. Tur att ebay finns. Hittade även en laddare med 2 laddningsbara CR2-batterier för 10 dollar inklusive frakt.

Är det någon som har prövat Aeon Labs nya infällda dörr- och fönstersensor AEO_DSB54 tillsammans med Vera3?

Nu har jag fått hit en Aeon Labs nya infällda dörr- och fönstersensor men inser hur mycket arbete det skulle bli att byta batterier på 16 st dylika. Man skruvar ju fast locket med 2 st träskruv. Det hade varit bättre om själva hylsan skruvats fast och man kunde snäppa upp locket och att kretskortet följde med ut. Så är det inte och hela lösningen känns inte så underhållsvänlig. Det får nog bli Fibaros Dörr- och fönstersensor istället.Lättare att byta batterier på den.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.