Är det det någon som har, eller sett, dörr/fönstersensorsom funkar med H-beslag, utan att det blir tok-fult?
De sensorer, zigbee eller zwave, som jag har sett verkar alla förutsätta att karm och blad livar med varandra, men alla våra fönster ligger utanpå, invändigt sett.
Vist skulle man kunna göra en kloss som sätts på fönsterbågen för att komma upp höjd med karmen, men det känns lite sådär...
De sensorer, zigbee eller zwave, som jag har sett verkar alla förutsätta att karm och blad livar med varandra, men alla våra fönster ligger utanpå, invändigt sett.
Vist skulle man kunna göra en kloss som sätts på fönsterbågen för att komma upp höjd med karmen, men det känns lite sådär...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det går att justera dom lite, det är inte så exakt skulle jag säga.
Har sensorer från både Telldus, men även en som är smäckrare från Neo Coolcam (NAS-DS01Z).
Den senare borde du kunna placera på den inre bågen tycker jag, eftersom den passiva delen är väldigt liten?
Har sensorer från både Telldus, men även en som är smäckrare från Neo Coolcam (NAS-DS01Z).
Den senare borde du kunna placera på den inre bågen tycker jag, eftersom den passiva delen är väldigt liten?
Får kika på Neo:n.Hannuse skrev:
Börjar ledsna på att hitta öppnade fönster när man kommer hem - sedan blir presentation av informationen en liten utmaning, typ en röd lampa vid ytterdörren eftersom larmet inte en del av hemautomationen (eller vice versa).
Jag använder mina Philips Hue lampor till en hel del notiser.fam-lundborg skrev:
Så det finns lite kul färgkombinationer om det är varmt i kylen mm. 🙃
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 808 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 808 inlägg
Helt vanliga billiga Tuya fungerar perfekt för dina fönster. Jag har samma typ av fönster själv och även samma montering på någon dörr. Magneten går bra att vrida 90 grader, det funkar ändå.
Jag kör denna typen, här i Zigbee-utförande, även jag jag just nu valt WiFi pga lägre pris (runt 50kr sensorn). De har fungerat felfritt i flera år: https://share.temu.com/5e7b7PekbPA
Jag kör denna typen, här i Zigbee-utförande, även jag jag just nu valt WiFi pga lägre pris (runt 50kr sensorn). De har fungerat felfritt i flera år: https://share.temu.com/5e7b7PekbPA
Har gjort en "signallampa" till diskmaskinen med RGB-CCT (ZigBee - Gledopto) som indikerar om DM väntar på Nordpool lägsta pris eller är klar, eftersom panelen är nedsläckt i bägge fallen. Har blått ljus när den diskar, men det hörs ju ändå...Hannuse skrev:
För utpassage kan jag tänka mig något liknande, fast behöver dela det på två dörrar.
Det blir lite lättare och diskretare med att dra fram 5V LED-strip än en hel lampa tänker jag.
Klicka här för att svara