Status
Inte öppen för fler kommentarer.
L
L larka742 skrev:
Ser det inte som sannolikt att Demokraterna överhuvudtaget vill sättas i samband med dessa kvinnors berättelser. Det betyder inte att det inte finns substans bakom dem.
Minsta lilla antydan att de har "Clintons miljardorganisation bakom sig" skulle ju ta död på allt. Då skulle ju verkligen alla säga att det är påhittat av Clinton & Co.
Låt säga att din teori stämmer. Då skulle det finnas massor av rika privata som hatar DT som vill backa åtal. Nej, jag tror mera på att de vill hålla sig i kulisserna och antyda saker. Skulle det gå till åtal så skulle de behöva visa sina kort och då faller troligen hela korthuset. Men som sagt. Jag vet inte vad som stämmer.
Alltså HUR kan man INTE tro att det finns substans bakom deras berättelser?
För att trycket att ta bort han är enormt stort. Och de drar sig inte för något. Därför ska man vara tveksam. Man får också kolla på om det funnits något historiskt. Jag vet inte men det verkar inte finnas någon trend.
Bara ta den inspelningen "grab´em by the pussy" inspelning som finns med Trump, det är ju typ ordagrant erkännande för vad dessa kvinnor utsatts för...
Har du kollat vad det handlade om? Hela inspelningen och vad som åsyftades? Letade lite https://www.theguardian.com/us-news/2016/oct/07/donald-trump-leaked-recording-women
"“When you’re a star they let you do it,” Trump says in the recording, which was obtained by the Washington Post and released on Friday. “You can do anything.”"

"Trump: Yeah, that’s her, with the gold. I’ve got to use some Tic Tacs, just in case I start kissing her. You know I’m automatically attracted to beautiful — I just start kissing them. It’s like a magnet. I just kiss. I don’t even wait. And when you’re a star, they let you do it. You can do anything.

Unidentified voice: Whatever you want.

Trump: Grab them by the pussy. You can do anything.

Basically Trump bragging about getting some like most guys do with other guys, but by the power of social media this quote has turned out into a global outrage about Trump having a history of sexual assault and being a sexist. Even though he clearly says "they just let you", implying consent."

Sedan måste jag berätta lite om var den digitala tekniken nu är.
Det finns redan nu civil teknik som kan göra saker som få vet. Det finns datorsystem där du matar in bildsekvenser på en person, där den pratar och rör sig.
Sedan kan du filma en annan person och datorn översätter i realtid dvs utan större fördröjning. Bilden som visar dig till en bild som föreställer tex en president, ansiktsrörelser och även rösten översätts. Så du kan säga "grabben by the pussy". Och det kommer att se ut och höras komma från presidenten.
Därför kan man inte längre använda inspelningar eller videofilmer som bevis.
Och detta är öppen civil teknik. Då kan du tänka dig vad NSA och CIA har för hemliga militär teknik i frågan.
Du behöver ett vittne minst till händelsen. Inspelningar, video och foto. Är inte längre bevisning.
Att alla kvinnorna är 100% sanningsenliga tror jag kanske inte, det finns lycksökerskor överallt. Men att han är lite kvinnokarl, och trampat i klaveret några gånger är jag säker på.
Nja, det hade kommer fram mera och det vore några former av övergrepp. Tror inte det finns någon substans alls jag.

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
L
Fairlane Fairlane skrev:
Inför valet så lovade DT att kämpa för HBTQ-personer, medan HC skulle ta in fler personer som skulle hota HBTQ-personernas friheter och värderingar. Han levererar på sitt vallöfte genom att dra bort lagar som ger HBTQ-personer rättigheter och nu ska de inte få vara med i försvarsmakten heller, även om Pentagon inte håller med. Det är ju fullständigt tokigt att Pentagon vill hota HBTQ-personernas frihet och värderingar genom att tillåta dem i försvarsmakten... Eller nått
nja, tror jag får nyansera lite här.
Det DT gjort är att ta bort federala lagar. Och jag tror specifikt att debatten var kring någon lag om toaletter. Han tar bort en tvingande federal lag och inför istället en frihet för delstaten att bestämma över den lagen helt själva.
Då kan varje delstat utforma så det bäst passar dem. Det är tveksamt om det kan kallas vara emot HBTQ.

Hmm var det inte transpersoner som inte fick jobba i försvaret? Jo, "The tweets became policy on Friday when President Donald Trump signed a long-awaited directive officially banning transgender individuals from serving in the military.!" Dvs det är inte bögar som kickas.
Att de kickas från försvarsmakten är lite synd. Motivet ska vara dessa. Dels att de som grupp är väldigt liten. Det är enstaka personer, dels så vet man att de ofta har psykiska problem och självmordsstatistiken är hög.
Man kanske då inte kan lita på att inte själv bli mördad av sin transkompis. Sedan medför det ganska stora kostnader att ha dem i aktiv tjänst. Dessa skulle motiven vara.

BirgitS
L Lolight skrev:
Hmm var det inte transpersoner som inte fick jobba i försvaret? Jo
Och vad tror du T i HBTQ står för?

Psykiska problem har väl i stort sett alla de som gjort någon vända i ett krig så när man skickar ut folk en gång till (eller ändå fler gånger) så skickar man ut folk med psykiska problem så det är ett dåligt skäl till att förbjuda transsexuella.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Fairlane
Märkligt är det också att personen Pentagon inte har något emot transpersoner, men DT förstår ju problematiken så mycket bättre, även på detta område.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Intressant med allt medialt hackande på Donald Trump!

En av USA's smartaste affärsmän, tillika mångmiljardär i $.
Är det bara jag som gått förbi Trump Tower på Femte Avenyn i NY?

Den gubben kan inte vara helt vilse i pannkakan :)
Jo den gubben är vilse i pannkakan!

• Gilla
Lars48 och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
L Lolight skrev:
Sedan måste jag berätta lite om var den digitala tekniken nu är.
Det finns redan nu civil teknik som kan göra saker som få vet. Det finns datorsystem där du matar in bildsekvenser på en person, där den pratar och rör sig.
Sedan kan du filma en annan person och datorn översätter i realtid dvs utan större fördröjning. Bilden som visar dig till en bild som föreställer tex en president, ansiktsrörelser och även rösten översätts. Så du kan säga "grabben by the pussy". Och det kommer att se ut och höras komma från presidenten.
Därför kan man inte längre använda inspelningar eller videofilmer som bevis.
Och detta är öppen civil teknik. Då kan du tänka dig vad NSA och CIA har för hemliga militär teknik i frågan.
Du behöver ett vittne minst till händelsen. Inspelningar, video och foto. Är inte längre bevisning.
Att Donald Trump själv redan erkänt att det är han som talar på inspelningen ska vi kanske inte bry oss om ...

• Gilla
larka742 och 2 till
  • Laddar…
L
Mikael_L Mikael_L skrev:
Att Donald Trump själv redan erkänt att det är han som talar på inspelningen ska vi kanske inte bry oss om ...
Jag har aldrig påstått att det skulle vara fejkat. Det var bara som en upplysning om att man inte längre kan lita på en inspelning

• Gilla
Snailman och 1 till
  • Laddar…
L
BirgitS BirgitS skrev:
Och vad tror du T i HBTQ står för?

Psykiska problem har väl i stort sett alla de som gjort någon vända i ett krig så när man skickar ut folk en gång till (eller ändå fler gånger) så skickar man ut folk med psykiska problem så det är ett dåligt skäl till att förbjuda transsexuella.
Om jag påstår att HBTQ inte får jobba i försvaret, så vore det en direkt lögn. Det är endast T som inte får det. Skulle jag skrivet något sådant felaktig skulle du påpekat det misstaget direkt.

Fairlane
L Lolight skrev:
Om jag påstår att HBTQ inte får jobba i försvaret, så vore det en direkt lögn. Det är endast T som inte får det. Skulle jag skrivet något sådant felaktig skulle du påpekat det misstaget direkt.
Ok, om jag formulerar det så här då:
DT lovade i valrörelsen att kämpa för HBTQ-personer, men har nu vid mer än ett tillfälle visat att det åtminstone för T-cruppen var ett av DTs många falska löften eftersom han tvärtom aktivt jobbar för att försämra för denna grupp.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
K
Verkar bättre ställt i USA än i Sverige.
Här kan Urban Ahlin som sextrakasserat en kvinna bli Utnämnd till talman av vår egen feministiska regering.

Staffans2000
Det fattar ni väl, Trump är som vilken person som helst i den miljön. En överspänd skitstövel med alldeles för höga tankar om sig själv!
Om han blir avsatt, vilket jag finner väldigt osannolikt, så är det inte för hans grabbatag, utan för att han är en opålitlig egocentriker som folk med makt inte kan kontrollera såsåm de är vana vid.
Som bekant är det legalt att sätta på praktikanter på jobbet i USA, åtminstone om man är president.
Det är inte heller olagligt att fabricera bevis, som motiv för att starta krig i mellanöstern.
Så om Trump skulle få sparken, kan det inte vara för osedligt beteende eller inkompetens.

• Gilla
Lolight
  • Laddar…
Fairlane
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Det fattar ni väl, Trump är som vilken person som helst i den miljön. En överspänd skitstövel med alldeles för höga tankar om sig själv!
Om han blir avsatt, vilket jag finner väldigt osannolikt, så är det inte för hans grabbatag, utan för att han är en opålitlig egocentriker som folk med makt inte kan kontrollera såsåm de är vana vid.
Som bekant är det legalt att sätta på praktikanter på jobbet i USA, åtminstone om man är president.
Det är inte heller olagligt att fabricera bevis, som motiv för att starta krig i mellanöstern.
Så om Trump skulle få sparken, kan det inte vara för osedligt beteende eller inkompetens.
Jag tror inte heller att han blir avsatt för osedligt beteende eller kompetens, men jag tycker det är rätt stor skillnad på att ha sex med något som är med på det och övergrepp. Sen är det knappast lämpligt för en president att ha sex med en praktikant som man kan anta står i beroendeställning.

Staffans2000
"Övergrepp"
Vilka?

Fairlane
Ja, det kvinnor som anklagat DT eller DTs uttalande om "grab ..." tolkar jag som att de kvinnorna inte var med på det hela, vilket innebär ett övergrepp?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.