1 500 läst · 13 svar
2k läst
13 svar
Domino, vilka tillbehör
Man vill ju ha alla frässtål så köp DOMINO bok sortiment för det blir inte så mycket dyrare än att köpa bara fräsarna.
Jag använder mest Anslagsbackar och Parallellanslag.
Jag använder mest Anslagsbackar och Parallellanslag.
Håller med. De nya anslagsbackarna (är det de du har på bilden?) med utfällbara små klaffar är jättebra, man skall tänka på att det finns två sorter.Springare skrev:
Parallellanslagen körde jag när Dominon var ny, har inte använt dem på länge nu.
--- Mats ---
Jag kollade upp priset på dominon igår, herregud säger jag bara, och då var jag ändå förberedd på att den skulle vara dyr. Det får bli nån slags julklapp eller födelsedagspresent och nån vag motivering(för mig själv alltså) när jag köper den.
Det är tillbehöret i denna tråd mattias skriver om ovan: http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/132981-intessant-domino-tillbehoer.html
Listanslaget och parallellanslaget.
Anslagsbackarna ligger med om du köper en domino ny idag.
Det finns även ett set med just listanslag och parallellanslaget, det köpte jag inte.
Det borde jag ha gjort för det blev dyrt(are) än jag hade tänkt mig då jag rätt snabbt insåg att just de två anslagen var väldigt bra att ha.
Dessutom så blev jag pålurad ytterliggare en anslagsbackar av en säljare då jag hade lite dålig koll när jag skulle köpa till parallellanslaget... q(;^p
Anslagsbackarna ligger med om du köper en domino ny idag.
Det finns även ett set med just listanslag och parallellanslaget, det köpte jag inte.
Det borde jag ha gjort för det blev dyrt(are) än jag hade tänkt mig då jag rätt snabbt insåg att just de två anslagen var väldigt bra att ha.
Dessutom så blev jag pålurad ytterliggare en anslagsbackar av en säljare då jag hade lite dålig koll när jag skulle köpa till parallellanslaget... q(;^p
Jag köpte till dem för ett år sedan. På dominon sitter ett par stift som gör det jättelätt att sätta första dominobrickan lagom långt från sidan. När du kör med minsta Dominon, så är det avståndet troligen gigantiskt. Anslagsbackarna kan då fällas ner, och ge ett sidoavstånd som är mindre (precisionen blir också mindre). De sitter i något som jag tycker är aningen bättre på att hålla Dominon stående upprätt (90 grader mot en bräda) än det osm följde med från börjanjac skrev:
--- Mats ---