11 003 läst ·
20 svar
11k läst
20 svar
Dölja skruvhål i trall .
Aha..då är jag med hur du menar.F Fluxor skrev:
Min tanke var om vi använder en av de gamla trallvirket, t.ex. 3.6 m och de gamla hålen hamnar typ mittemellan de nya reglarna. Det är de hålen vi vill dölja.
Men nu har jag klart för mig hur vi ska göra när problemen dyker upp, för problem lär det ju bli någon gång, ha ha.
Tack för alla tips .
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 181 inlägg
Ett tips är också att skaffa en liten japansåg för att såga av pluggen efter att limmet har torkat. Dessa sågar är inte skränkta och gör inte märken i träet även om du sågar liggande an mot trallen. Stämjärn är lite lurigt med den här sortens virke i och med att det är mjukt. Lätt att du får urslag i pluggen.
Produkter som diskuteras: "japansåg"
Japansågar
Japansågar är en typ av såg som kommer från, som namnet antyder, Japan. De har ett distinkt utseende och en speciell sågningsteknik jämfört med västerländska sågar. Japansågar skär på draget snarare än på skjutet, vilket innebär att
Läs mer
Den idén hade jag faktiskt, men är det inte smidigare att borra igenom hela trallen och slå ner pluggen med lim så den ligger dikt an mot trallen? Eller förresten, pluggen är ju konad, då sticker den ju upp lite..eller?Johan Gunverth skrev:
Ett tips är också att skaffa en liten japansåg för att såga av pluggen efter att limmet har torkat. Dessa sågar är inte skränkta och gör inte märken i träet även om du sågar liggande an mot trallen. Stämjärn är lite lurigt med den här sortens virke i och med att det är mjukt. Lätt att du får urslag i pluggen.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 181 inlägg
Såklart! Glasklart info.Johan Gunverth skrev:
Tar med mig alla tips och kommer använda dom när vi kommer så långt!
Tack igen!
Bara att spackla för na å och dutta bets i hölena.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden