Hej

Jag har varit helt inne på Camo dold skruvmontage till vårens altanbygge. Verkar ha fått positiva omdömen och ser snyggt ut. Men nu blev jag tveksam.

Jag vill använda 34 mm trall. Vad jag kan se nu finns endast 60 mm skruvlängd och till 34 mm trall rekommenderas extra långa bits. Men med dessa innebär det ju att det borde bli väldigt djupa skruvhål där vatten samlas. Känns inte så bra.

Vad säger ni som använt Camo skruv till 34 mm trall? Har ni använt de extra långa bitsen då, och hur djupa skruvhål blir det? Är det inte märkligt att det inte finns längre skruvar?

mvh

Hej,
Jag har exakt samma fråga och fundering. Avvaktar spänt om någon har denna erfarnehet.

Gjorde en altan förra sommaren med Camo till 34x145 trall, använde då de extra långa bitsen.
Man tänker knappt på hålen när det väl är på plats tycker jag, men visst blir det djupare hål med de längre bitsen.

• Gilla
Anders Björlin och 1 till
  • Laddar…
Även jag har lagt 34x145 med Camo och långa bitsen. Inga som helst problem som jag kan se det. Hålen sväller igen snabbt så se till att behovet av att ta bort en lagd planka inte uppstår ;) bitsen från doldaskruvar håller bra kvalité klara mig på en till 60m2

A arbor skrev:
Även jag har lagt 34x145 med Camo och långa bitsen. Inga som helst problem som jag kan se det. Hålen sväller igen snabbt så se till att behovet av att ta bort en lagd planka inte uppstår ;) bitsen från doldaskruvar håller bra kvalité klara mig på en till 60m2
Har du en bild på trallen du kan visa upp? :)

blaxx blaxx skrev:
Har du en bild på trallen du kan visa upp? :)
Nylagt trätrall av ljusbrunt trä med grönt gräs i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
såhär såg det ut förra sommaren när det var nylagt. Kan ta en bild ikväll på hur det ser ut efter en säsong

• Gilla
simonm och 3 till
  • Laddar…
A arbor skrev:
[bild] såhär såg det ut förra sommaren när det var nylagt. Kan ta en bild ikväll på hur det ser ut efter en säsong
Hej,
Har du möjlighet att lägga upp en bild på hur det ser ut idag?

Javisst! Lite seg bara... såhär ser det ut efter vintern. Kanske dags att göra klart det sista... :) Trädäck i trädgården med uteplatsmöbler nära skogskant efter vintern.
Skapa konto

• Gilla
simonm och 5 till
  • Laddar…
A arbor skrev:
[bild] såhär såg det ut förra sommaren när det var nylagt. Kan ta en bild ikväll på hur det ser ut efter en säsong
Hej, det där såg redigt snyggt ut! jag har planerat att köra med camo till årets altanbygge men min fråga är hur har du gjort vid skarvarna? blir inte skruvarna för nära kanten? eller har du skruvat dit en extra 45a vid varje skarv?

Mvh

• Gilla
Magnus Svärd
  • Laddar…
Z Znille skrev:
Hej, det där såg redigt snyggt ut! jag har planerat att köra med camo till årets altanbygge men min fråga är hur har du gjort vid skarvarna? blir inte skruvarna för nära kanten? eller har du skruvat dit en extra 45a vid varje skarv?

Mvh
Tack! Precis, har salat på en extra 45a, kommer inte riktigt ihåg men tror det står så i camos beskrivning.

• Gilla
Znille
  • Laddar…
Hej, började idag att skruva trall med Camo 34x145. Kör med minsta distansen. Upplever att man ser skruvhålen alldeles för tydligt. Eller va tycker ni?

• Nybyggd trall med synliga svarta skruvhål i träplankor och minimala mellanrum mellan dem.
    Skapa konto
Jag körde samma förra sommaren. Ser bra ut, de hålen kommer inte synas när träet sväller och krymper efter ett år.

Instämmer i ovanstående svar.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.