6 927 läst ·
23 svar
7k läst
23 svar
Dolda rörkopplingar i badrum?
Ja jag tror det var IF. Det finns någon annan tråd om detta på forumet, har inte fått uppgiften direkt från IF själv.injonil skrev:
Rogge: Tack för klargörandet, jag kan somna om även denna gång och i lugn och ro fortsätta att dra mina egna rör när det behövs.
IF ersätter inte skada som beror på skada på tätskiktet, förutom om detta gjorts av behörig installatör som utfärdat kvalitetsdokument. I princip kan man dock göra resten själv.
Andra försäkringsbolag ersätter å andra sidan inte skador till följd av skada på tätskiktet alls, oavsett vem som gjort det. Så egentligen är If bara mer generösa...
Andra försäkringsbolag ersätter å andra sidan inte skador till följd av skada på tätskiktet alls, oavsett vem som gjort det. Så egentligen är If bara mer generösa...
Redigerat:
Taget från IF's villkor:
Försäkringen gäller inte för:
det ytskikt (inklusive tätskikt) och dess anslutning till installationer
eller övriga byggnadsdelar genom vilket läckage uppstått.
Ytskiktet (inklusive tätskikt) omfattas dock om det utförts av
behörig installatör som utfärdat kvalitetsdokument för arbetet.
Är det dock inte så att även andra försäkringsbolag ej ersätter själva tätskiktet i många situationer och att det därför snarare är mer förmånliga villkor från IF som ersätter om det är utfört av en fackman?
Försäkringen gäller inte för:
det ytskikt (inklusive tätskikt) och dess anslutning till installationer
eller övriga byggnadsdelar genom vilket läckage uppstått.
Ytskiktet (inklusive tätskikt) omfattas dock om det utförts av
behörig installatör som utfärdat kvalitetsdokument för arbetet.
Är det dock inte så att även andra försäkringsbolag ej ersätter själva tätskiktet i många situationer och att det därför snarare är mer förmånliga villkor från IF som ersätter om det är utfört av en fackman?
Jo, precis som jag skrev ovan så har jag inte hittat något FB som ersätter tätsskiktsskador, frånsett IF.injonil skrev:
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 623 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 623 inlägg
Länsförsäkringar ersätter skador fram till skivorna, dvs ej tätskikt, kakel och fog,
om skadorna kan härledas till badrumsrenoveringen, hantverkaren skall helst ha behörigheten, bkr alt. gvk. (lättare att få ut något från försäkringsbolagen då).
Däremot, om läckan inte har med renoveringen av badrummet att göra utan det blir en läcka och badrummet blir förstört då ersätter länsförsäkringarna allt.
Har man kunskapen och gör allt man får själv, så fota varje steg.
om skadorna kan härledas till badrumsrenoveringen, hantverkaren skall helst ha behörigheten, bkr alt. gvk. (lättare att få ut något från försäkringsbolagen då).
Däremot, om läckan inte har med renoveringen av badrummet att göra utan det blir en läcka och badrummet blir förstört då ersätter länsförsäkringarna allt.
Har man kunskapen och gör allt man får själv, så fota varje steg.
Redigerat:
Klicka här för att svara