T tomaskarlsson1020 skrev:
Jo ja drog en runda lÀnge sedan men sen har de varit i dvala en stund, tÀnkte göra ett sista ryck och se om ja ska gÄ vidare eller inte med livet nu :)
đŸ€ŠđŸŒâ€â™€ïžđŸ€ŠđŸŒâ€â™€ïžđŸ€ŠđŸŒâ€â™€ïžđŸ€ŠđŸŒâ€â™€ïž

• Gilla
SÄgspÄnPappspikEternit
  • Laddar…
U ullak40 skrev:
LÀt du inte besiktiga rören till husets ledningar för vatten & avlopp ? NÀr huset Àr sÄ pass gammalt skulle dÄ jag ha gjort det. I övrigt gÄ vidare med livet.
Jag tror att fÄ mÀnniskor vÀljer att besikta avloppsrören innan köp annat Àn möjligtvis frÄga ifall de Àr utbytta. DÀremot sÄ bör man inte köpa ett hus med gammalt avlopp utan att rÀkna med att man kan behöva byta det. Skulle det hÄlla nÄgra Är extra Àr det en bonus.

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Pellegnillot71
T tomaskarlsson1020 skrev:
Hej vi har köpt ett hus och Àr inte helt nöjda men inte missnöjda heller, min frÄga Àr om det Àr möjligt överhuvudtaget att driva nÄgot av detta i nÄgon process dÄ de Àr mindre saker och kanske faller en del under undersökningsplikten.
De var strax under 6 mÄnader sedan vi tilltrÀde huset.

De finns kamin i kÀllaren och sÀljaren har lovat att allt Àr rÀtt och bygganmÀlan finns, dock saknas bygganmÀlan har vi nu sett efter samtal med komunen. Dock Àr kaminen 10 Är sÄ inga viten Àr aktuella nu eller i framtiden. Den Àr ocksÄ sotad och provtryckt och godkÀnd att elda i.

Uterummet visste de inte om de fanns bygglov pÄ, de har visat sig att de inte finns. Dock Àr det mer Àn 30 Är gammalt sÄ kommunen har ingen Äsikt om det nu men i frÄgelistan hade de skrivit vet ej, Àven om man i andra ritningar kan se att uterummet ej Àr inritat, sÄ de borde ju vetat.

Vattnet smakar lite unket nÀr de stÄtt , om man inte spolar en stund, de har sagt att vattnet Àr bra. De Àr kommunalt vatten men ledningen Àr frÄn 65. Kanske det Àr svÄrt att driva detta ? vattnet Àr nog i OK kvalité oavsett smaken, men man kan ju göra vattenprov, och om de dÄ Àr dÄligt, kan man driva nÄgot ?

El kan de finnas en del fulkopplingar i de pÄreglade kÀllarvÀggarna, oklart. FrÄgan Àr dock om de Àr vÀrt att ta hit en elektriker, och om han dÄ hittar konstiga saker, kan man driva detta ?

Vad gÀller areal har de sagt att boarea Àr 90 kvm (areakÀlla taxeringsinformation och biarea 90kvm, huset Àr 91 i bÄda plan, dock skorsten sÄ 90kvm boarea Àr nog nÀra sanningen, men stora pÄrelade vÀggar i kÀllaren gör att jag vill pÄstÄ biarea Àr runt 85-86kvm

De har uppgivit badrum och kök renoverats senaste 5-7 Ären , verkligheten Àr dock 7 Är för badrum och 8 Är för kök.

Sedan har de lovat at de inte finns nÄgra fuktproblem i sms men de kan man se finns i kÀllaren, men de framgÄr ocksÄ att de Àr orginaldrÀnering frÄn 1965 sÄ de Àr vÀll kanske att vÀnta.

Kan man driva nÄgot av det ovan eller Àr det inom marginalerna för att de ska vara vÀrt det? och klassas nÄgot ovan som dolt fel ? och hur stÄr chans har man att vinna i en domstol
Av det du nÀmner sÄ lÄter du som en person som jag aldrig skulle vilja sÀlja mitt hus till!
Ta nu och njut av ditt nya hus och glÀdjs Ät att du har lite att pyssla med i framtiden. Du kommer aldrig att hitta ett hus som du blir 100% nöjd med!
God Jul!

• Gilla
Bullmorsa och 7 till
  • Laddar…
Klicka hÀr för att svara
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.