andersmc skrev:
Jo, det var så jag misstänkte. Du HADE troligen inte rätt, men FICK rätt ändå (det kan ju funka på det hållet också). Om säljaren varit mer bestämd hade du kanske inte lyckats.

Så trådskaparen ska alltså inte ta Mickes historia som intäkt för att brister i målning automatiskt räknas som dolt fel och ger ersättning.
Klart jag hade rätt... jag har alltid rätt...:D

Micke_vb skrev:
Att alla var överens menar jag att de som gjort utlåtande om detta tillsammans med mig var överens....

Ingen läderjacka men jeansväst med ryggmärke, hurså..? :cool:
Det törs jag inte svara på.....;) Du är för farlig.....:D

Tackar för alla svar, blev tyvärr inte mycket klokare för det.
Ska prata med säljaren och mäklaren och se vad de säger.

/Micke

Micke_vb skrev:
Att alla var överens menar jag att de som gjort utlåtande om detta tillsammans med mig var överens....
Det spelar föga roll vad alla andra tycker och tror, det är tingsrätten som beslutar vem som har rätt eller ej, 2 nästan identiska fall kan ge olika utslag beroende på små, små detaljer..

Att du fick till en förlikning betyder INTE att du har/hade rätt, det betyder bara att säljaren antingen inte orkade med en rättsprocess eller bedömde det som troligt att du kunde få rätt och därmed hellre tog 76.000 än ett skadestånd från tingsrätten inklusive advokatkostnaderna för 2 parter.

Det var skönt för dig att få dessa pengar, men precis som nämnts ovan så skulle jag inte ta det som en självklart val att processa. Dels så är förutsättningarn olika, dessutom så verkar det ju vara så att panelen på huset är 100 år gammalt, om man nu skall räkna med att det målats om var 10 år och det är 10 lager färg. 100 år gammal panel kan ju behöv bytas även om det inte är något fel någonstans...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.