P
Hej,

Undrar om doft i krypgrund alltid innebär fukt? Tycker att krypgrunden doftar en del, den ser på det stora hela ok ut, men är låg och med berg i dagen. Byggd på 70-talet. Har ett par fläktar och avfuktare därnere, plast etc., luftfuktighet nu när fläktar etc. är igång = 55 %. Måste doften innebära fukt, eller vad kan det vara? Om det är 55 % nu när alla fläktar och avfuktare igång, tror ni att det kommer bli akut under sommaren då?
 
Ofta inte fukt, har du bilder ?
Hur hög luftfuktighet utan maskinerna igång ?
 
P maggan77 skrev:
Hej,

Undrar om doft i krypgrund alltid innebär fukt? Tycker att krypgrunden doftar en del, den ser på det stora hela ok ut, men är låg och med berg i dagen. Byggd på 70-talet. Har ett par fläktar och avfuktare därnere, plast etc., luftfuktighet nu när fläktar etc. är igång = 55 %. Måste doften innebära fukt, eller vad kan det vara? Om det är 55 % nu när alla fläktar och avfuktare igång, tror ni att det kommer bli akut under sommaren då?
Doft kan ofta vara ett annat problem än fukt. Installera en Corroventa 300 TT2 så kan det skapas ett större undertryck i krypgrunden. Då dras doft ut med våtluften och kommer inte upp i boendemiljön.
 
Doft är ju ett vitt begrepp... Kan vara god, kan vara... mindre god.
Om doften är dålig eller kemisk så kan det kanske vara från tryckta syllar, med tanke på att det är ett 70-tals-hus.
Kan vara därför det finns avfuktare och fläktar där, men utan mer att gå på så går det bara att spekulera hej vilt.
 
Rent fuktmässigt bör det inte vara ett problem då ditt värde är långt under riskvärdet. ang lukt så håller jag med om att skapa undertryck med sorptionsavfuktare kan vara en lösning.
har precis själv gjort det då jag har problem med lukt. Tycker mig redan känna skillnad men lite tidigt att säga än.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.