När någon har dött så är det någon eller några som ärver, dessa personer kallas för dödsbo. Det är dessa som blir motpart vid eventuella felaktigheter. Dock är det krångligt eftersom det oftast rör sig om flera personer och därmed flera motparter.
Jag skulle därför skriva in klasulen (dolda fel) i kontraktet och sänka priset. Försök att räkna ut alla normala tänkbara fel och ta en sannolikhet att de inträffar - då får du en uppskattat pris.
Exempel - alla normala tänkbara fel kostar 600000 kr att åtgärda. Sannolikheten att de inträffar är 15%. Då ska priset sänkas med 90000 kr. Avrunda det till 100000 kr. Så skulle jag räkna.