18 055 läst ·
20 svar
18k läst
20 svar
Döda farliga träd på grannens tomt
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Åtta döda granar på sex månader, låter skumt.
Hur ser du att de är döda?
Bruna barr?
Inga barr alls?
Protte
Hur ser du att de är döda?
Bruna barr?
Inga barr alls?
Protte
Om nu inte TS aktivt tagit livet av träden kan rotsystemen skadats så de har blivit stressade och tröttnat på livet och dött av granbarkborre eller annan sjukdom.
Det bästa är väl att prata med grannen och komma överens om nåt.
Tråden är väl inte purung så det kanske finns feedback att få fråb TS.
/ATW
Det bästa är väl att prata med grannen och komma överens om nåt.
Tråden är väl inte purung så det kanske finns feedback att få fråb TS.
/ATW
Som jag skrev från början. Risken att de skulle ramla ner på vårt hus med enorma skador som följd var överhängande. Bara en dum person skulle göra något med träden för att öka den risken! Nä, experterna konstaterade barkborr som på så många andra ställen just nu. Sprider sig väldigt fort. Vi är nu fyra grannar som tar ner träd för att försöka få stopp på spridningen 
Inga problem med grannarna. De ville inte heller riskera att det skulle hända något tråkigt och tog ner träden. Jag fick även hjälpa till att röja lite
Inga problem med grannarna. De ville inte heller riskera att det skulle hända något tråkigt och tog ner träden. Jag fick även hjälpa till att röja lite
Grannen kan ta det på sin hemförsäkring försäkring bolaget hjälper gärna till pga att skadan som blir är dyrare.R rsa skrev:Som jag skrev från början. Risken att de skulle ramla ner på vårt hus med enorma skador som följd var överhängande. Bara en dum person skulle göra något med träden för att öka den risken! Nä, experterna konstaterade barkborr som på så många andra ställen just nu. Sprider sig väldigt fort. Vi är nu fyra grannar som tar ner träd för att försöka få stopp på spridningen
Medlem
· Sverige
· 5 689 inlägg
Om det grävdes två meter från träden så har du nog förklaringen där. Rötterna skadades, träden dog snabbt.R rsa skrev:
Klicka här för att svara